این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، جلد ۱۲، شماره ۴۹ (زمستان ۱۴۰۱)، صفحات ۱۹۱-۱۶۷

عنوان فارسی ارائه الگوی خدمات اجتماعی موسسات آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه، پاسخگویی به نیاز جامعه است که با درگیر شدن در حل مسائل جامعه، راهکارهایی برای رفع مشکلات ارائه می‌کند. پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی خدمات اجتماعی موسسات آموزش عالی اجرا شد. بدین منظور به طور همزمان از روش مطالعه اسنادی و تحلیل محتوای کیفی استفاده شد. قلمرو تحقیق شامل اسناد بالادستی و مدیریتی در خصوص اهداف و کارکردهای موسسات آموزش عالی و مصاحبه با صاحبنظران آموزش عالی بود. نمونه‌گیری به روش هدفمند بوده و از 32 سند به عنوان نمونه نوشتاری استفاده شد. همچنین با پانزده نفر از متخصصان آموزش عالی، به روش هدفمند و گلوله برفی مصاحبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی از فرایند سه مرحله‌ای کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. اجرای فرایند کدگذاری باز منجر به شناسایی شصت و هفت مفهوم اصلی گردید. پس از طبقه‌بندی داده‌ها، الگوی خدمات اجتماعی موسسات آموزش عالی در قالب پنج مقوله محوری شامل خدمات آموزشی و پرورشی، خدمات زیستی ـ رفاهی، خدمات علمی ـ دانشی، خدمات فنی ـ پژوهشی، خدمات فرهنگی ـ سیاسی، شصت و هفت مفهوم باز و سازه انتخابی نیز همان خدمات اجتماعی موسسات آموزش عالی ارائه گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خدمات اجتماعی&،quot،، موسسات آموزش عالی&،quot،، کارکردهای دانشگاه&،quot،،

عنوان انگلیسی Providing a social service model for higher education institutions
چکیده انگلیسی مقاله One of the most important goals of the university is to meet the needs of the community, which provides solutions to solve problems by engaging in solving community problems. The present study was conducted with the aim of providing a model of social services for higher education institutions. For this purpose, the method of documentary study and qualitative content analysis were used simultaneously. The scope of the research included upstream and managerial documents on the goals and functions of higher education institutions and interviews with higher education experts. Sampling was purposeful and 32 documents were used as a written sample. Fifteen higher education professionals were also interviewed in a targeted and snowball manner. In order to analyze the qualitative data, a three-step process of open, axial and selective coding was used. The implementation of the open coding process led to the identification of sixty-seven main concepts. After classifying the data, the social services model of higher education institutions in the form of five central categories including educational services, bio-welfare services, scientific-knowledge services, technical-research services, cultural and political services, sixty-seven open concepts and the selected structure provided the same social services of higher education institutions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله خدمات اجتماعی&,quot,, موسسات آموزش عالی&,quot,, کارکردهای دانشگاه&,quot

نویسندگان مقاله حجت حسنی |
دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی

حسن رضا زین آبادی |
دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی

حمیدرضا آراسته |
دانشگاه خوارزمی

بیژن عبداللهی |
دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی


نشانی اینترنتی https://smsnds.sndu.ac.ir/article_2070_04d25347efded5d0149e3042dec0a201.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات