این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی
، جلد ۱۲، شماره ۴۷ (تابستان ۱۴۰۱)، صفحات ۱۱۰-۸۵
عنوان فارسی
بررسی تأثیر بازاریابی سیاسی برافزایش مؤلفه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله بررسی تأثیر بازاریابی سیاسی بر افزایش مؤلفه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است. روش پژوهش، آمیخته اکتشافی ومصاحبههای نیمه ساختاریافته با 10 نفر از خبرگان انجام گرفت و به کمک تحلیل محتوا مقولهها شناسایی شدند. در فاز کمی پژوهش با پرسشنامه و پیمایش خبرگی میان 46 نفر از جامعه آماری با فرض (N=n) به آزمون مقولهها با استفاده از نرمافزار SPSS26 اقدام گردید و مقولهها با آزمون فریدمن رتبهبندی شدند و اعتبار سنجی پرسشنامه در دو بخش روایی و پایایی (آلفای کرانباخ 895/0 محاسبه شد) انجامشده است. طبق نتایج حاصله بالاترین رتبه به تکنیکهای مورداستفاده از بازاریابی سیاسی بینالملل با مقدار 5.99 و پس از ان به ضرورتهای بهرهگیری از بازاریابی سیاسی بینالملل با رتبه 4.64 و شاخصترین بُعد با رتبه 4.11 تعلق دارد. عدم انسجام برنامهها و استراتژیها در حوزه بازاریابی سیاسی بینالملل بهعنوان محدودیت اول در بهرهگیری از بازاریابی سیاسی بینالملل قرار گرفت و مؤثرترین گفتمان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در جهت بهرهگیری از بازاریابی سیاسی بینالملل، گفتمان تنشزدایی بینالمللی با واقعگرایی و هدف مشخص رتبه اول را به خود در گروه گفتمان موثراختصاص داد. در خصوص شرایط و جایگاه حال حاضر کشور نیز جایگاه جمهوری اسلامی ایران ازلحاظ تاریخی و فرهنگی رتبه اول را به خود در این گروه اختصاص داد اما جایگاه کشور ازلحاظ محصولات صادراتی جایگاه هشتم را در به دست آورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی سیاسی، قدرت نرم، قدرت هوشمند، سیاست خارجی، جمهوری اسلامی ایران،
عنوان انگلیسی
studying the effect of political marketing on islamic republic of iran 's soft power
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this article is to investigate the effect of political marketing on increasing the soft power component of the Islamic Republic of Iran. The research method was exploratory mixing and semi-structured interviews with 10 experts and the categories were identified by content analysis. In the quantitative phase of the research, with a questionnaire and an expert survey among 46 people from the statistical population, assuming (N = n), the categories were tested using SPSS26 software and the categories were ranked by Friedman test and the validity of the questionnaire was valid in two parts: validity and reliability. Cronbach's alpha was calculated to be 0.895). According to the results, the highest rank belongs to the techniques used in international political marketing with a value of 5.99, followed by the necessities of using international political marketing with a rank of 4.64 and the most significant dimension with a rank of 4.11. The incoherence of programs and strategies in the field of international political marketing was the first limitation in the use of international political marketing and the most effective foreign policy discourse of the Islamic Republic of Iran to use international political marketing, the discourse of international de-escalation with realism and self-determination. In the effective discourse group. Regarding the current situation and position of the country, the position of the Islamic Republic of Iran in terms of history and culture was ranked first in this group, but the position of the country in terms of export products was ranked eighth.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی سیاسی, قدرت نرم, قدرت هوشمند, سیاست خارجی, جمهوری اسلامی ایران
نویسندگان مقاله
محمد حسین فتاح پور |
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت وکارآفرینی،دانشکده علوم اجتماعی ،دانشگاه رازی،کرمانشاه،ایران
مهدی حسین پور |
استادیار گروه مدیریت و کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.
یوسف محمدیفر |
استادیار گروه مدیریت وکارآفرینی ,دانشکده علوم اجتماعی, دانشگاه رازی, کرمانشاه, ایران
قدرت احمدیان |
دانشیار گروه علوم سیاسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
نشانی اینترنتی
https://smsnds.sndu.ac.ir/article_1903_36fe041da88615d2065348c1a5da3991.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات