این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی
، جلد ۱۲، شماره ۴۷ (تابستان ۱۴۰۱)، صفحات ۱۱۱-۱۴۱
عنوان فارسی
چارچوب فرآیند ارزیابی و انتخاب نظاممند بازار هدف صادراتی شرکت صاایران
چکیده فارسی مقاله
در بین فعالیتهای ورود به بازارهای بینالمللی، انتخاب بازارهای هدف یک فعالیت کلیدی و راهبردی محسوب میشود و از طرفی تصمیمگیری در خصوص انتخاب اینگونه بازارها کاری پیچیده و مشکل است. در این مقاله سعی شده با بررسی ادبیات موضوعی؛ به هدف اصلی که تدوین چارچوب فرایند ارزیابی و انتخاب نظاممند بازارهای هدف صادراتی صاایران است، با شناسایی عوامل مؤثر بر انتخاب بازارهای هدف و با بهرهگیری از رویکرد آمیخته(روش توصیفی- تحلیلی) و همچنین انتخاب حجم نمونه آماری هدفمند قضاوتی متشکل از 45 نفر خبرگان حوزهی صادرات، چارچوب یادشده ارائه گردد. روایی پرسشنامه به تأیید خبرگان و پایایی نیز با استفاده از آلفای کرونباخ(856/0) محاسبه و تأیید شد. نتایج از یافتههای تحقیق مبین این مطلب است که 65 عامل در انتخاب بازارهای هدف صاایران تأثیرگذار هستند که بهعنوان محور اصلی چارچوب فرایند ارزیابی نظاممند این بازار انتخاب و ارائه شد و در حوزهی تحلیل مصاحبهها، دو دسته عوامل ابلاغی و الزامی سلسله مراتب شامل؛ عوامل بالادستی امنیتی و عوامل امنیتی متحدین کشور احصا شد و بهعنوان معیارهای غربالگری نهایی در فرایند انتخاب بازارهای هدف لحاظ شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چارچوب، فرایند، ارزیابی، انتخاب،
عنوان انگلیسی
Systematic review and selection process
چکیده انگلیسی مقاله
Among the activities to enter international markets, the selection of target markets is a key and strategic activity, and on the other hand, deciding on the selection of such markets is a complex and difficult task. In this article, we have tried to review the thematic literature; The main goal is to develop a framework for the process of evaluation and systematic selection of export target markets of Iran, by identifying the factors affecting the selection of target markets and using a mixed approach (descriptive-analytical method) and also selecting a targeted statistical sample of 45 experts. In the field of exports, the mentioned framework should be provided. The validity of the questionnaire was confirmed by experts and the reliability was calculated and confirmed using Cronbach's alpha0.856).).The results of the research show that 65 factors are influential in selecting the target markets of Iranians, which was selected and presented as the main axis of the systematic evaluation process of this market. Upstream security factors and the security factors of the country's allies were counted and considered as the final screening criteria in the process of selecting the target markets.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
چارچوب, فرایند, ارزیابی, انتخاب
نویسندگان مقاله
فلوریا خونساری |
بازنشسته وزارت دفاع - شرکت صاایران
وحید ریاضی |
دانشگاه
نصرا... کلانتری |
داعا
نشانی اینترنتی
https://smsnds.sndu.ac.ir/article_1904_c86e5f3fe1677f4984fd4e0c4559bc30.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات