این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی
، جلد ۱۰، شماره ۴۱، صفحات ۲۲۰-۲۰۱
عنوان فارسی
بررسی میزان تأثیر فضای مجازی بر باورها و اعتقادات کاربران شبکههای اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
فضای مجازی بستری برای تعاملات و کنشهای متقابل برای ابراز احساسات میان کاربران است که قابلیتهای متفاوتی را برای نقشها و مناسبات اجتماعی آنها فراهم میکند. جاذبههای این فضا منجر شده کاربران زمان قابل توجهی را در این فضا گذرانده و تعاملات در این فضا را جایگزین تعاملات نزدیک با اعضای خانواده و همسالان خود کنند. فضای مجازی نوعی از بحران هویت را در میان طیف گستردهای از نوجوانان به وجود آورده و این بحران هویت در زمینههای فردی، ضعف باورهای اعتقادی افراد را سبب میشود. افراد در مواجهه با تکثر منابع در فضای مذکور باورهای دینی خود را متزلزل و دچار تردید و اضطراب میبینند. در این تحقیق هدف اصلی بررسی تأثیر فضای مجازی بر باورها و اعتقادات میباشد. این تحقیق از نوع کاربردی و به روش آمیخته اجرا گردیده است. جامعه مورد مطالعه کاربران فضای مجازی بوده و روش گردآوری اطلاعات، ضمن استفاده از پرسشنامه، به صورت کتابخانهای و میدانی میباشد که با استفاده از اسناد و مدارک و منابع مطالعاتی سعی در تدوین دادهها گردید. بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش شبکههای اجتماعی مجازی در فرایند ارتباطات تأثیرگذار بوده و بین مدت زمان عضویت و میزان استفاده از شبکههای مجازی رابطه معکوس و بین واقعی تلقی-کردن محتوای شبکههای مذکور و هویت دینی کاربران رابطه مثبتی وجود دارد. یعنی هرچه مدت زمان عضویت و میزان استفاده از اینستاگرام و تلگرام افزایش پیدا کند، هویت دینی کاربران ضعیفتر میشود. در پایان محقق پیشنهادهای کاربردی را ارائه نموده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتقادات، باورها، فرهنگ، فضای مجازی،
عنوان انگلیسی
Study of Investigating the Impact of vertual on Beliefs and Beliefs and of social network users
چکیده انگلیسی مقاله
Cyberspace is a platform for interactions and interactions to express feelings among users that provides different capabilities to their roles and social relationships. Spreading the use of cyberspace in daily interactions has led to a change in the lifestyle of individuals. The attraction of this space has led users to spend considerable time in this space and interact in this space to replace close interactions with family members and peers. People encounter this space and plenty of resources in creating religious beliefs, suspended, and believe their beliefs are shaky and open to doubt and anxiety. Each society has the values that derive from its culture, but some of the progressive values in societies are influenced by culture, and the West's fading is dimming. This research was applied in a descriptive-analytical manner. The population of the study is cyberspace users. The information gathering method is library and field research, which tried to compile the data using documentation and documents. Based on the results of this study, virtual social networks have been affected by the process in communication and can have a crisis and positive aspects.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اعتقادات, باورها, فرهنگ, فضای مجازی
نویسندگان مقاله
جواد رفیعی راد |
دانشجو دکتری/ آجا
نشانی اینترنتی
https://smsnds.sndu.ac.ir/article_1199_80d3e7bd6f123a0f06bbcfa07b5e8291.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات