این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی
، جلد ۱۰، شماره ۳۹، صفحات ۱۱۸-۸۷
عنوان فارسی
بررسی عوامل موثر در شکل گیری راهبردهای مدیریت انقلابی در بخش دولتی ایران از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
چکیده فارسی مقاله
فرسودگی روح بشر و کاستیهای معنوی در بدنهی اصلی مدیریت امروز، خلأ موجود در سازمانها را نمایان ساخته و نیاز به نظام برتر و نگرشی نوین در عرصه مدیریتی جمهوری اسلامی ایران، نظامی را میطلبد که تعالی مادی و معنوی را نوید میدهد و در همین راستا مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و تبیینکننده فلسفه اسلامی نقش اثرگذاری ایفا می کند. این پژوهش از نظر راهبرد کیفی و جهتگیری بنیادی دارد و از سوی دیگر میتواند به صورت کاربردی در بخش دولتی به کار گرفته شود. با توجه به اینکه به دنبال شناسایی عوامل موثر در شکل گیری راهبردهای مدیریت انقلابی از دیدگاه مقاممعظمرهبری هستیم؛ هدف این پژوهش اکتشافی است و از روش تحلیلمضمون استفاده شده است. در ابتدا مضامین از بیانات و سخنرانیهای معظمله به روش نمونهگیری نظری استخراج و در نهایت با توجه به مطالعه عمیق نظری و مصاحبه با خبرگان، 5 مضمون سازماندهنده انقلابیگری شامل پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب، هدف گیری آرمانهای انقلاب، پایبندی به استقلال کشور، عدم تبعیت از دشمن و تقوای دینی و سیاسی و راهبردهای مدیریت انقلابی استخراج شده است. برهمین اساس نگرشهای اثرگذار بر شاخصهای انقلابیگری به عنوان عوامل شکل گیری مدنظر قرار می گیرد که بر راهبردهای مدیریت انقلابی موثر است. انقلابیگری تفکر و مفهومی متعالی و ظرفیتی به بارنشسته در فرهنگ انقلاب ماست که هرچقدر اهتمام به آن جدیتر و عینیتر باشد و شاخص های آن مدنظر قرار گیرد، به تقویت اصل موضوع یعنی انقلاب اسلامی و حرکت به سمت تمدن سازی اسلامی منجر خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت انقلابی، راهبرد، ارزش های انقلابی، نگرش، بخش دولتی،
عنوان انگلیسی
Investigating effective factors in the formation of revolutionary management strategies in the Public Sector of Iran from the viewpoint of Supreme Leader (Ayatollah Khamenei)
چکیده انگلیسی مقاله
The exhaustion of the human spirit and the spiritual weaknesses in the core of today's management has revealed a vacuum in organizations. In addition, the need for a superior system and a new attitude in the management of the Islamic Republic of Iran requires a system that promises material and spiritual excellence. In this regard, the Supreme Leader, as the governor of jurisprudence and one who explains Islamic philosophy, plays a very crucial role. This research is qualitative with fundamental orientation in terms of strategic, and on the other hand it can be applied in the public sector. Considering that the present research seeks to identify effective factors in the formation of revolutionary management strategies from the viewpoint of Supreme Leader, the purpose of this research is exploratory and the thematic analysis method has been used. First, the themes were extracted from the lectures of Supreme Leader by theoretical sampling method, and finally, according to a deep theoretical study and interview with the experts, five organizing themes of revolutionary have been extracted including adherence to the revolution basic principles and values, the targeting of the revolution ideals, adherence to the independence of the country, non-compliance from enemy and the religious and political virtue and revolutionary management strategies. Accordingly, influential attitudes to revolutionary indices were considered as forming factors that are effective on revolutionary management strategies. Revolutionariness is a transcendent thinking and flourished capacity; the more serious and objective we try in the path of revolutionariness and the more we take into account its indices, the stronger the Islamic will be and we will be able to move on the path of Islamic civilization building.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدیریت انقلابی, راهبرد, ارزش های انقلابی, نگرش, بخش دولتی
نویسندگان مقاله
میلاد فخرایی |
استان کردستان - شهرستان سنندج - دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج - دانشگده ی علوم انسانی - گروه دکتری مدیریت دولتی
کیومرث احمدی |
گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
علی اکبر احمدی |
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://smsnds.sndu.ac.ir/article_1041_53a92880a1e026b8ebb89f4cf2736ccf.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات