این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۶، شماره ۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی آموزش الگوی تلفیقی بازی – یادگیری بر ارتقای سواد حرکتی کودکان پیش‌دبستانی شهر سمنان
چکیده فارسی مقاله مقدمه : مهارت‌های بنیادی،  الگوهای حرکتی هدفمندی هستند که زیربنای حرکات پیشرفته‌اند و در دوران کودکی جهت رشد اهمیت ویژه‌ای دارند. در این راستا هدف از پژوهش حاضر آموزش الگوی تلفیقی بازی یادگیری بر ارتقای سواد حرکتی کودکان پیش‌دبستانی شهر سمنان بود.
روش : این پژوهش با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون و دو گروه آزمایش و کنترل انجام گرفت. بدین منظور 40 کودک پیش‌دبستانی شهر سمنان به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای در این پژوهش شرکت کردند. این افراد به‌صورت تصادفی به دو گروه 15 نفری الگوی تلفیقی بازی یادگیری تقسیم شدند. ابزار اندازه‌گیری این پژوهش آزمون رشد حرکتی درشت(اولریچ،2000) بود. در بخش آماری از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد.
یافته ها : یافته‌ها نشان داده است که هشت هفته (16جلسه)آموزش  تلفیقی بازی یادگیری باعث افزایش معنادار سطح سواد حرکتی در گروه آزمایش شده است(001/0>P).
نتیجه گیری : می‌توان بیان کردکه یک دوره هشت هفته‌ای آموزش تلفیقی بازی یادگیری سبب بهبود سواد حرکتی در کودکان پیش‌دبستانی خواهد شد.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله الگوی تلفیقی بازی – یادگیری، سواد حرکتی،کودکان پیش‌دبستانی

عنوان انگلیسی Teaching integrated game model - learning to promote motor literacy of preschool children in Semnan
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Basic skills are purposeful movement patterns that are the cornerstone of advanced movements that are especially important for development in childhood. In this regard, the purpose of this study was to teach an integrated model of play-learning to promote motor literacy in preschool children in Semnan.
Methods:This study was conducted with pre-test and post-test design and two experimental and control groups. For this purpose, 40 preschool children in Semnan participated in this study by multi-stage cluster sampling. These people were randomly divided into two groups of 15 people in the integrated game-learning model. The measurement tool of this study was the gross motor development test (Ulrich, 2000). Multivariate analysis of covariance was used in the statistical section.
Results: The results showed that the eight-week combined game-learning student significantly increased the level of motor literacy in the experimental group (P <0.001). Conclusions:Finally, it can be said that an eight-week combined game-learning training course will improve motor literacy in preschool children.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Integrated pattern of play - learning, motor literacy, preschool children

نویسندگان مقاله فائزه جهان | faezeh jahan
Semnan Branch, Islamic Azad University, Semnan, Iran
داشنگاه آزاد اسلامی واحد سمنان


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-3222-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده رویکردهای جدید در طراحی برنامه درسی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات