این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Future of Medical Education Journal
، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Learning based on micro learning
چکیده انگلیسی مقاله
Micro learning is the acquisition of knowledge from short, focused modules of information generally involving a single learning objective (1). This type of learning, emphasizing the limitation of the learners working memory, provides the learner with educational content in the form of audio, text, image, video, animation and multimedia in small pieces. From the perspective of the cognitive approach, by segmenting the information, the cognitive load of the learners working memory is reduced and learning is facilitated for him (2). In order words, micro learning can be considered as one of the important strategies for designing educational messages that can make the teaching learning process more effective. Micro learning can incorporate numerous learning formats and can be suited to any of the learning domains: cognitive, affective and psychomotor (1). This is despite the fact that the affective domain is considered a neglected aspect of higher education; But by using this learning method, the range of different goals can be used
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Micro learning, learning effectiveness, cognitive load
نویسندگان مقاله
| Mohammad Zare
Instructional Technology Department, Faculty of Psychology & Education, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran
نشانی اینترنتی
https://fmej.mums.ac.ir/article_22743.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Letter to Editor
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات