این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
اقتصاد و بانکداری اسلامی
، جلد ۱۲، شماره ۴۵، صفحات ۱۹۵-۲۱۹
عنوان فارسی
تجارت الکترونیک، مکانیزه شدن و شفافیت سیستمهای حسابداری: رویکرد ترکیبی
چکیده فارسی مقاله
مصرفکنندگان اغلب اوقات از خریدهای آنلاین و وب سایتهای تجارت الکترونیکی به دلیل عدم شفافیت اطلاعات در وب سایتها اجتناب میکنند. در این پژوهش به دنبال
بررسی تأثیرات شفافیت تجارت الکترونیک و مکانیزه شدن بر سیستمهای حسابداری شرکتهای عضو بورس اوراق بهادار تهران که بهصورت آنلاین به کسبوکار میپردازند
است. روش پژوهش مبتنی بر روش ترکیبی است. با اجرای روش تئوری داده بنیاد و انجام 18 مصاحبه عمقی با استفاده از پروتکل و بر اساس روش نمونهگیری هدفمند چندگانه (شدت و گلوله برفی)، دادهها (حسابداران و متخصصان مالی) جمعآوریشدهاند. همچنین با استفاده از روش کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی با استفاده از نرمافزار
اطلس.تی.ای
به تعیین مقولات و مضامین پرداخته شد. در مطالعه کمی 298 نفر به صورت تصادفی و کاربرد پرسشنامه استاندارد انتخاب شدند. تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار لیزرل صورت پذیرفت. نتایج بهدستآمده نشان میدهد که 1) شفافیت محصولات، شفافیت خریداران و شفافیت نقل و انتقالات تأثیر به سزایی در شفافیت اطلاعات مالی دارد؛ 2) ادراک شفافیت اطلاعات تأثیر به سزایی در قصد خرید آنلاین و افزایش مصرفکنندگان دارد؛ 3) ریسک ادراکی نیز بر خرید مجدد و ادراک شفافیت تأثیر بسزایی بر شفافیت اطلاعات دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شفافیت اطلاعات، شفافیت محصولات، شفافیت فروشندگان، بورس اوراق بهادار، رویکرد ترکیبی.
عنوان انگلیسی
Electronic commerce, mechanization and transparency of accounting systems: A Mixed Method approach
چکیده انگلیسی مقاله
Consumers often avoid online shopping and e-commerce websites due to the lack of transparency of information on the websites. In this research, it seeks to investigate the effects of electronic commerce transparency and mechanization on the accounting systems of Tehran Stock Exchange member companies that do business online. The research method is based on the mixed method. Data (accountants & financial experts) have been collected by implementing the foundational data theory method and conducting 18 in-depth interviews using the protocol and based on the multiple purposeful sampling method (intensity and snowball). Also, categories and themes were determined by using open coding, axial coding and selective coding using ATLAS.ti software. In a quantitative study, 298 people were randomly selected using a standard questionnaire. Data analysis was done using Lisrel software. The obtained results show that 1) transparency of products, transparency of buyers and transparency of transfers have a significant effect on the transparency of financial information; 2) the perception of information transparency has a significant effect on the intention to buy online and increase consumers; 3) Perceptual risk also has a significant effect on repurchase and perception of transparency on information transparency.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
transparency of information, transparency of products, Seller transparency, stock exchange, Mixed Method Approach.
نویسندگان مقاله
احمد بهرامی | ahmad bahrami
PhD student in Accounting, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
دانشجوی دکتری رشته حسابداری،واحد بابل ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بابل ، ایران
ایمان داداشی | iman dadashi
Assistant Professor, Department of Accounting, University of Qom, Qom, Iran. (Author)
استادیار، گروه حسابداری، دانشگاه قم، قم، ایران. (نویسنده مسئول)
حمیدرضا غلا نیا روشن | hamidreza gholamnia roshan
Assistant Professor, Department of Accounting, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
استادیار گروه حسابداری، واحد بابل ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بابل ، ایران
نشانی اینترنتی
http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-1352-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات