این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اندیشه آماد، جلد ۲۲، شماره ۸۶، صفحات ۲۰۹-۲۳۱

عنوان فارسی تبیین تأثیر راهبردهای رهبری هزینه و تمایز بر نوآوری و عملکرد
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: سازمان‌ها با شتابی بی‌وقفه در پی کسب مزیت‌های نوین راهبردی برآمده تا به‌این‌ترتیب از رقیبان خویش پیشی گیرند، نوآوری عامل مهم و حیاتی برای سازمان‌ها به‌منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیط پیچیده و متغیر امروزی است. در این راستا، هدف از این تحقیق بررسی تأثیر راهبردهای رقابتی نظیر رهبری هزینه و تمایز بر نوآوری و عملکرد صنایع کوچک و متوسط  بوده است.
روش: روش تحقیق حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مدیران و کارشناسان صنایع کوچک و متوسط بوده است حجم نمونه لازم، از فرمول کوکران 228 نفر است و افراد به پرسشنامه بایراکتار[1] و همکاران (2016) پاسخ دادند. روایی سازه این پرسشنامه به کمک آزمون تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرارگرفته و پایایی آن نیز به کمک آزمون آلفای کرونباخ، مورد تائید قرار گرفت
یافته‌ها: برای پیش برد محاسبات از نرم‌افزارهای اس پی اس اس[2]  و لیزرل[3] استفاده‌شده است.
نتیجه‌گیری: بررسی نتایج تحقیق  به کمک آزمون معادلات ساختاری نشان داد که راهبرد رهبری هزینه، بر عملکرد تأثیر مثبت ندارد، راهبرد  تمایز با ضریب 2.71 بر  عملکرد شرکت تأثیر مثبت دارد، راهبرد رهبری هزینه با ضریب 5.22 و راهبرد تمایز با ضریب 3.85 بر  نوآوری تأثیر مثبت دارد و همچنین  راهبرد نوآوری با ضریب سه و یازده صدم بر  عملکرد شرکت تأثیر مثبتی دارد.
 
[1] Bayraktar
[2] spss
[3] lisrel
کلیدواژه‌های فارسی مقاله راهبرد رهبری هزینه، نوآوری، عملکرد، راهبرد تمایز،

عنوان انگلیسی Explaining the impact of cost and differentiation strategies on innovation and performance
چکیده انگلیسی مقاله Background and purpose: Competition in international markets requires the organization to conduct a competition that improves the atmosphere. These improvements do not only benefit the company, but also have a direct impact on the competitiveness of an industry as a whole. Organizations pursue new strategic advantages non-stop, so in this way they surpass their competitors. Innovation is an important and vital factor for organizations in order to create value and sustainable competitive advantages in today's complex and changing environment. In this regard, the purpose of this research is to investigate onto the impact of competitive strategies such as cost and differentiation on innovation and performance of small and medium industries.
Research method: The current research method is in terms of applied purpose and descriptive. The statistical population of the current research included managers and experts of small and medium industries, to determine the required sample size, Cochran's formula was used for the limited population, and the minimum required sample size in this research is 228 people, and people were asked to the Bayraktar questionnaire (2016). The validity of this questionnaire was confirmed by the critical factor analysis test with the help of Cronbach's alpha test.
Findings: SPSS and LISREL version software was used for calculations.
Conclusion: Examining the results of the research with the help of structural tests showed that cost, leadership, and strategy have no positive effect on performance; differentiation strategy has a positive effect on company performance with a coefficient of 2.71, leadership cost strategy with a coefficient of 5.22 and differentiation strategy with a coefficient of 3.85 on innovation. It has a positive effect and also the innovation strategy has a positive effect on the company's performance with a coefficient of 3.11.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله راهبرد رهبری هزینه, نوآوری, عملکرد, راهبرد تمایز

نویسندگان مقاله محمد شریف سرسالاری |
دانشجوی دکتری،گروه مدیریت صنعتی،واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران

سید احمد شایان نیا |
استادیار گروه مدیریت صنعتی،واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران

امیر غلام ابری |
دانشیارگروه ریاضی،واحد فیروزکوه، دانشگاه ازاد اسلامی، فیروزکوه، ایران

مریم مصلح |
دانشیارگروه ریاضی،واحد تهران غرب، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://lot.jrl.police.ir/article_101770_d07d43a837c6ac030d33abfcaa30129b.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات