این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۳۵-۷۲
عنوان فارسی
تأثیر عوامل اثرگذار بر موفقیت سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری در پلتفرمهای کسبوکار آنلاین
چکیده فارسی مقاله
امروزه با تغییر الگوهای خرید، اینترنت به بستری با ضریب نفوذ بالا برای خرید و فروش محصولات تبدیل شده است. با تعدد روزافزون فروشگاههای آنلاین، درک رفتار خرید در محیطهای آنلاین و تدوین استراتژیهای بازاریابی کارآمد جهت ارتباط بلندمدت با مشتریان و وفادار نمودن آنها اهمیت چشمگیری یافته است. در این چارچوب، تحقیق حاضر به بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر موفقیت سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی از طریق تجربه، ارزش درک شده، اعتماد و رضایت مشتری است. این پژوهش از لحاظ مخاطب هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه شامل مشتریان دیجیکالا در شهر تهران بود. حجم نمونه از طریق روش کلاین 200 نفر تعیین شد. دادهها از طریق پرسشنامه استاندارد 29 سوالی با روش نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس و به صورت آنلاین توزیع و گردآوری شد. تجزیه و تحلیلها دادهها در بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی به ترتیب با نرمافزارهای SPSS نسخه26 و Smart PLS نسخه3 انجام شد. تمامی فرضیهها تأیید شدند و یافتهها نشان داد که کیفیت خدمات به طور مستقیم و نیز غیر مستقیم از طریق تقویت تجربه مشتری، ارزش درک شده، اعتماد و رضایت مشتری بر موفقیت سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی تاثیر دارد. نتایج پژوهش حاضر مفاهیم کاربردی را برای کارشناسان و مدیران بازاریابی برای بهبود کارایی و عملکرد سیستمهای الکترونیکی مدیریت ارتباط با مشتری ارائه میدهد و به پیشرفت دانش و نظریههای موجود در زمینههای کسبوکارهای پلتفرمی، تجارت دیجیتال و خردهفروشیهای آنلاین با تأکید ویژه بر اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی کمک میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
&،quot،کیفیت خدمات&،quot،، &،quot،سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی&،quot،، &،quot،تجربه مشتری&،quot،، &،quot،ارزش درک شده مشتری&،quot،، &،quot،پلتفرمهای کسبوکار آنلاین &،quot،،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
&,quot,کیفیت خدمات&,quot,, &,quot,سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی&,quot,, &,quot,تجربه مشتری&,quot,, &,quot,ارزش درک شده مشتری&,quot,, &,quot,پلتفرمهای کسبوکار آنلاین &,quot
نویسندگان مقاله
حسین نوروزی |
گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
رسول نصرت پناه |
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
زهرا سادات حسینی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_186384_69a24288b8f1ad8a3d9889da089acc8f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات