این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
پرستار و پزشک در رزم
، جلد ۱۱، شماره ۳۹، صفحات ۲۴-۳۵
عنوان فارسی
اعتبارسنجی الگوی تلفیقی آموزش محیط زیست و سلامت در دوران بیماری کووید ۱۹
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
به منظور اعتباریابی الگوی طراحیشده آموزش تلفیقی محیط زیست و سلامت در دوران بیماری کرونا با رویکرد کیفی و بهرهگیری از روش دادهبنیاد، این تحقیق با روش کمی و رویکرد توصیفی از نوع همبستگی، انجام شد.
روش کار:
شرکت کنندگان در بخش کیفی اعضای هیات علمی در موضوع سلامت و محیط زیست بودند که تعداد 10 نفر از میان آنها به صورت هدفمند جهت انجام مصاحبه عمیق انتخاب شده بودند و حاصل آن پژوهش الگویی بود که 363 گزاره مفهومی اولیه با 57 مقوله فرعی و 27 گزاره مقولهای اصلی در قالب ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی بدست آمد.
یافتهها:
نتایج آزمون مدل کمی که منتج از فرضیات برآمده از مدل کیفی بود، کلیت مدل پارادایمی شامل شش بعد شرایط علّی مشتمل بر: مخاطبین، برنامه ریزی آموزشی و درسی، آموزشگر، نیازسنجی، چگونگی اجرای آموزش تلفیقی؛ پدیده اصلی شامل: روش آموزش و شایستگی؛ راهبردها شامل: مشارکت، آموزش همگانی و پایه، نهادسازی، ارزشیابی اثربخشی، اعتماد سازی؛ ویژگیهای زمینهای شامل: شریط زیرساختی، مدیریت، تامین مالی، فرهنگ، تضمین قانونی؛ شرایط محیطی شامل: بخش دولتی، مدیریت محیط زیست، محیط آموزشی، شرایط اجتماعی و فرهنگی؛ پیامدها شامل: ارتقای شایستگی، اثرات زیست محیطی، آثار سلامت و اثرات اقتصادی را مورد تایید قرار داد.
نتیجه گیری:
الگو شامل دو پدیده اصلی روش آموزش و شایستگی بود که تمام فعالیت ها آموزشی تلفیقی محیطزیست و سلامت می بایست شامل این دو هسته اصلی شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش تلفیقی، محیط زیست، سلامت، بیماری کووید 19، اعتبار سنجی
عنوان انگلیسی
Validation of the integrated model of environmental and health education during the COVID-19 pandemic
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
To validate the designed model of integrated education on environment and health during the coronavirus disease using a qualitative approach and the database method, this research employed a quantitative method with a descriptive, correlational type of approach.
Methods:
The participants in the qualitative part were academic faculty members in the field of health and environment, 10 of whom were purposefully selected to conduct in-depth interviews, and the result of that research was a pattern of 363 primary conceptual propositions with 57 subcategories and 27 propositions. A main category was obtained in the form of 6 dimensions of the paradigm model.
Results:
The results of the quantitative model test, which was the result of the assumptions derived from the qualitative model, the whole of the paradigmatic model including six dimensions of causal conditions including audience, educational and lesson planning, teacher, needs assessment, how to implement integrated education; The main phenomenon includes: training method and competence; Strategies include: participation, general and basic education, institution building, effectiveness evaluation, trust building; Background characteristics include: infrastructure condition, management, financing, culture, legal guarantee; Environmental conditions include: government sector, environmental management, educational environment, social and cultural conditions; Consequences include: improved competence, environmental effects, health effects and economic effects were confirmed.
Conclusion:
The model included the two main phenomena of education method and competence, that all integrated educational activities of environment and health should include these two main cores.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Integrated education, Environment, Health, Covid 19 disease, Validation.
نویسندگان مقاله
اکبر رنجبر زاده | Akbar ranjbarzade
Farhangian University
دانشگاه فرهنگیان
سید محمد شبیری | Seyyed Mohammad Shobeiri
Payame Noor University
دانشگاه پیام نور
مهدیه رضایی | Mahdieh Rezaei
Payame Noor University
دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://npwjm.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4406-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات