این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۲، شماره ۱۱۸، صفحات ۴۱-۶۰
عنوان فارسی
تعیین میزان تأثیر خودروهای خودران بر تغییرات تعداد سفرها با استفاده از نرم افزار اکتیویتی سیم
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی تأثیر خودروهای خودران بر تغییرات سفرها است. این خودروها با فراهم آوردن دسترسی بیشتر، چگونه بر فعالیتهای انجامشده توسط افراد و برآورد تقاضای گروه سنی خاص که شامل افراد زیر سن قانونی جهت اخذ گواهی رانندگی و سالمندان هستند، تأثیر میگذارد. روند کار در این پژوهش به این صورت است که ابتدا دادههای مربوط به اشخاص، خانوار، کاربریزمین و ماتریسهای مقاومت بین نواحی محدوده موردمطالعه واشنگتن دی سی وارد نرمافزار اکتیویتیسیم شدند. اطلاعات بهدستآمده از مدلها بدون حضور خودروهای خودران بررسی شدند، سپس شیوه سفر خودروی خودران به نرمافزار اضافهشده و اطلاعات ناشی از تأثیرات این خودروها بر تغییرات سفرها که برگرفته از تغییر متغیرهای فعالیت گروه سنی خاص، زمان سفر در دسترسی، انتخاب مقاصد دورتر تورهای غیراجباری و تواتر تورهای غیراجباری است، در نظر گرفته شد. این تغییرات به این صورت است که برای هر متغیر بازههای متفاوتی در نظر گرفته شد و میزان تأثیر آنها بر تغییرات تعداد سفر بررسی شد. نتایج در تحلیل یک بعدی حساسیت متغیرها نشان میدهد که از بین متغیرهای انتخابشده، متغیر فعالیتهای غیراجباری افراد در مدل تواتر تورهای غیراجباری با 7/11 درصد و متغیر زمان سفر در مدل دسترسی با 5/5 درصد بیشترین تأثیر را بر تغییرات تعداد سفر دارد. همچنین حضور خودروهای خودران بیشترین تأثیر را بر روی سفر با اهداف خرید و تفریح دارند. یکی دیگر از اهداف این پژوهش، ساخت مدل سریع پاسخ است که منجر به کاهش زمان طولانی اجرای مدلهای فعالیت مبنا و شناسایی مهمترین متغیرها برای بررسی اثر تعاملی متغیرها میشود
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودروی خودران، تعداد سفر، مدلهای فعالیت مبنا، نرمافزار اکتیویتی سیم،
عنوان انگلیسی
Determining the Impact of Self-Driving Cars on Changes in the Number of Trips with Activity Sim Software
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to investigate the impact of self-driving cars on changes in travel. To do the work, first, the data related to persons, households, land use, and skim matrices between the studied areas of Washington DC were entered into Activitysim software. The information obtained from the models without the presence of self-driving cars was examined, then the way the self-driving car traveled was added to the software, and the information resulting from the effects of these cars on the changes in trips, which is derived from the changes in the variables of the specific age group, the travel time in the accessibility, choosing more distant destinations for non-mandatory tours and the frequency of non-mandatory tours, in considered. The results in the one-dimensional analysis of the variables show that among the selected variables, the variable of non- mandatory activities of people in the frequency model of non- mandatory tours with 11.7% and the variable of travel time in accessibility model with 5.5% have the greatest effect on the changes in the number of trips. Also, the presence of self-driving cars has the greatest impact on shopping and leisure trips. Another goal of this research is to build a quick response model. After examining the interactive effect of the variables, it was found that the travel time variables and the activities of the working people, the age group under 18 years, and the retired are the most important variables influencing the changes in the number of trips.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
خودروی خودران, تعداد سفر, مدلهای فعالیت مبنا, نرمافزار اکتیویتی سیم
نویسندگان مقاله
شهریار افندیزاده |
استاد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
طناز علایی تبار |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
حمید بیگدلی راد |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_169492_ef4e5143e5e31c4ea3d96d8ca8eee591.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات