این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۲، شماره ۱۱۸، صفحات ۱۰۳-۱۱۶

عنوان فارسی مطالعه‌ی‌آزمایشگاهی‌تاثیربراده‌آهن‌برروسازی‌بتن‌غلتکی
چکیده فارسی مقاله هدف از این مطالعه، بررسی اثر براده آهن بر روی خواص مکانیکی بتن غلتکی در روسازی راه می باشد. در این تحقیق بعد از خرید سنگدانه، براده آهن و سیمان مورد نظر و فراهم آوردن این مواد در آزمایشگاه، فرایند الک سنگدانه ها انجام پذیرفت سپس دانه بندی این تحقیق طبق استاندارد های مورد نظر تهیه شد وساخت نمونه ها آغاز گردید. پنج نوع طرح اختلاط که در هر طرح اختلاط 9 نمونه برای آزمایش مقاومت های فشاری و کششی و خمشی ساخته شد که این نمونه ها بعد ساخت، 28 روز در آب عمل آوری گردید و سپس بر روی نمونه ها سه نوع آزمایش انجام پذیرفت. در تمامی طرح اختلاط ها مقدار سنگدانه ها ثابت، سیمان مورد نظر برای این تحقیق از نوع تیپ دو و آب مورد استفاده در این تحقیق از نوع آب شرب در نظر گرفته شده است. به جز طرح اختلاط شاهد، پنج طرح دیگر با براده آهن به میزان 2، 4، 6، 8 و12 درصد وزنی بتن بکار رفته و عیار سیمان 360 کیلوگرم بر متر مکعب و نسبت آب به سیمان 42/0 در نظر گرفته شده است. سه نوع آزمایش مقاومت فشاری، کششی و خمشی بر روی این نمونه ها انجام شده و نتایجی در این زمینه به دست آمده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که با افزودن براده آهن به مخلوط بتن غلتکی، مقاومت فشاری، کششی و خمشی بتن افزایش پیدا کرده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بتن غلتکی، براده آهن، مقاومت فشاری، مقاومت کششی، مقاومت خمشی،

عنوان انگلیسی Laboratory Study of the Effect of Steel Shavings on Rolling Concrete
چکیده انگلیسی مقاله Today, the proper use of waste and disposal that affects the environment around us, It has received a lot of attention, Because it is both environmentally and economically valuable to help with the environment we are in. According to that thousands of tons of steel waste is produced annually in the country's industrial community And through the collection of these wastes and their relocation to the factory and their smelting, they are again produced under steel conditions at high cost Or, because of its indivisibility, it is left unused in our environment and takes up a lot of space. Therefore reusing these wastes would be very beneficial. Research has shown that the use of iron filings in ordinary concrete has been repeatedly performed by different individuals, but in roller compacted concrete, it has not been done separately to reduce or increase resistances. This type of concrete pavement is known as the roller compacted concrete which has zero slump and is much cheaper and has a better performance than other concrete pavements. Due to the good advantages of this type of pavement over other asphalt and concrete pavements, the tendency to use this type of pavement is increasing. Therefore, the aim of this study was to investigate the effect of iron filings on the mechanical properties of roller compacted concrete in road pavement. In this research, after purchasing the aggregate, iron filing, cement and providing these materials in the laboratory, The process of screening the aggregates was performed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بتن غلتکی, براده آهن, مقاومت فشاری, مقاومت کششی, مقاومت خمشی

نویسندگان مقاله حسین طلوعی کیا |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران

علی عبدی کردانی |
استاد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران

ناهید امینی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_169478_fd44c3855ca9fd295131925e5291666f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات