این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۲، شماره ۱۱۸، صفحات ۱۵۹-۱۷۲

عنوان فارسی تاثیر کاربرد پد زیر تراورس و پد زیر ریل روی رفتار خط ریلی بالاستی در ناحیه انتقال پل‌های دهانه کوتاه خطوط راه‌آهن
چکیده فارسی مقاله تغییر ناگهانی سختی قائم خط ریلی در ناحیه انتقال پل‌هاموجب افزایش بارهای دینامیکی و تغییرشکل‌ نامتقارن می‌گردد. استفاده از پد زیر تراورس و پد زیر ریل باعث کاهش سختی خط ریلی در روی عرشه شده و در نهایت اختلاف تغییرمکان قائم بین خط بالاستی و عرشه پل را کاهش خواهد داد. بدین منظور یک مدل اجزاء محدود از خط ریلی بالاستی و پل بتنی دهانه کوتاه با در نظر گرفتن اجزای روسازی و زیرسازی ایجاد و اعتبارسنجی شد. نتایج نشان می‌دهد در روش کاربرد پد زیر تراورس در روی عرشه حالت استفاده از پدهای زیر تراورس با سختی متغیر از بهترین عملکرد برخوردار است و تقریباً باعث بهبود 20 ، 5 و 7 درصدی رفتار خط ریلی به ترتیب از نظر تغییرمکان قائم استاتیکی ریل و لایه بالاست و تنش استاتیکی در لایه بستر شده و تغییرمکان و شتاب قائم دینامیکی ریل در محل پلهای دهانه کوتاه را به ترتیب تقریباً 16 و 9 درصد بهبود خواهد داد و اما در روش انتقال ترکیبی سختی خط، حالت خاکریز اصلاح شده به همراه پدهای ارتجاعی زیر ریل در روی عرشه با سختی‌های متفاوت دارای مطلوب‌ترین رفتار سازه‌ای است و تقریباً 31 درصد رفتار خط ریلی را از نظر تغییرمکان قائم استاتیکی ریل و لایه بالاست و27 و 34 درصد به ترتیب تغییرمکان دینامیکی و شتاب قائم ریل را بهبود داده و 24 درصد تنش نرمال استاتیکی در لایه بستر را کاهش داده است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پد زیر تراورس، پد زیر ریل، تحلیل دینامیکی خطوط ریلی، مدل‌سازی اجزاء محدود، ناحیه انتقال پل،

عنوان انگلیسی Influence of Application under sleeper pads and under rail pads on ballasted track behavior in the Transition Zone short span railway bridges
چکیده انگلیسی مقاله Abrupt changing in track vertical stiffness on railway bridges transition zone, increased dynamic loads and asymmetric deformations. Using elastic pads on the deck such as under sleeper pads and rails reduce the track vertical stiffness on deck. So a finite element model of the ballasted track and short span bridge were created and validated.The results show that at method used under sleeper pads on deck , state use the under sleeper pads with variable stiffness for all sleepers on the deck is the best performance and nearly 20, 5 and 7 percent improvement in behavior in terms of static rail vertical displacement, ballast layer vertical displacement and normal stress in subgrade layer respectively and based on dynamic analysis rail dynamic vertical displacement and rail vertical acceleration improved 9 and 16 percent respectively. About combinatorial transition method include improved embankment in transition zone with resilient pads under the rail for rail on deck improved track behavior based on the criteria the rail vertical displacement and ballasted layer vertical displacement about 31 percent, also decreased the normal stress in the middle of the subgrade layer approximately 24 percent and based on dynamic analysis, rail dynamic vertical displacement and rail vertical acceleration is improved by about 27, 34 percent respectively.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پد زیر تراورس, پد زیر ریل, تحلیل دینامیکی خطوط ریلی, مدل‌سازی اجزاء محدود, ناحیه انتقال پل

نویسندگان مقاله علی معینی کربکندی |
کارشناس ارشد مهندسی راه‌آهن، دانشکده عمران و حمل و نقل، دانشگاه اصفهان، اصفهان

علی رضا قاری قرآن |
استادیار دانشکده عمران و حمل و نقل، دانشگاه اصفهان، اصفهان

حمیدرضا حیدری نوقابی |
دکتری مهندسی راه‌آهن- خط و سازه های ریلی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_60349_3bb1cd844a73ef4992c4142e54692203.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات