این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۶، شماره ۶۴، صفحات ۷۲-۸۷
عنوان فارسی
سنتزپژوهی چالشهای آموزش کارآفرینی در آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
هدف:
مهارت کارآفرینی و تربیت کارآفرینان، از دیرباز به عنوان عاملی مهم در رشد و توسعه اقتصادی-اجتماعی شناخته میشده است. بر همین اساس، این مطالعه به دنبال واکاوی چالشهای آموزش کارآفرینی در آموزش عالی میباشد.
روش پژوهش:
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، کیفی از نوع سنتزپژوهی است. ابتدا از میان
320 مقاله پژوهشی و به روش پریزما 22 مقاله، بین سالهای1390تا 1400، از منابع علمی بینالمللی «تایلر و فرنسیس»، «اریک»، «وب اف ساینس»، «ساینس دایرکت»، «موتور جستجوی علمی گوگل اسکالر» و منابع اطلاعاتی فارسی «بانک اطلاعات نشریات کشور»، «پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی»، «پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» و «پایگاه مجلات تخصصی نور»، پس از رعایت ملاکهای ورود و خروج، انتخاب و با مطالعه و جمع آوری اطلاعات براساس منابع موجود، بررسی شدند.
یافتهها
:
بر اساس یافتههای این پژوهش آموزش کارآفرینی دارای چهار چالش اصلی از قبیل «چالشهای سازمانی»، «چالشهای اساتید»، «چالشهای دانشجویان» و «چالشهای آموزشی» میباشد.
نتیجهگیری:
یافتههای پژوهش نشان میدهند که آموزش کارآفرینی به دلیل استقرار سیستم سنتی در دانشگاههای ایران دارای چالشهای فراوانی میباشد. در نتیجه متولیان امر آموزش باید به منظور ارائه آموزش کارآمد کارآفرینی در سطح آموزش عالی در جهت رفع این چالشها اقدام کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چالشهای آموزش کارآفرینی، آموزش عالی، دانشگاه، سنتزپژوهی،
عنوان انگلیسی
Synthesis of the Challenges of Entrepreneurship Education in Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
Entrepreneurial skill and training of entrepreneurs is an important factor in socio-economic growth and development. Accordingly, this study seeks to analyze the challenges of entrepreneurship education in higher education.
Methods:
This research is applied in terms of purpose and qualitative in terms of method. First, among 320 research articles and using the prism method, 22 articles, between 1390 and 1400, from the international scientific sources "Tyler and Francis", "Eric", "Web of Science", "Science Direct", "Google Scholar scientific search engine and Persian information sources, "Kashish Publications Information Bank", "University Jihad Scientific Information Database", "Iran Institute of Information Science and Technology" and "Noor Specialized Journals Database", after meeting the entry and exit criteria, selected and studied and collecting information based on available sources were reviewed.
Results:
The findings show that entrepreneurship education in higher education has four main challenges such as "organizational challenges", "professors' challenges", "students' challenges" and "educational challenges".
Conclusion:
The findings of the research show that entrepreneurship education has many challenges due to the establishment of the traditional system in Iranian universities. Therefore, in order to provide efficient entrepreneurship education at the level of higher education, action should be taken to solve these challenges.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
چالشهای آموزش کارآفرینی, آموزش عالی, دانشگاه, سنتزپژوهی
نویسندگان مقاله
علی بیرمی پور |
عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.
سحر صفی خانی قلی زاده |
دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_710454_6e6ccbb1790a4b6bbd0fe6490e2e22af.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات