این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
حقوق اداری
، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۱۳۵-۱۵۸
عنوان فارسی
مقایسه شایستگیهای حرفهای معلمان فارغالتحصیل دانشگاه فرهنگیان با معلمان استخدام شده از طریق آزمون استخدامی
چکیده فارسی مقاله
جذب و استخدام معلمان کارآمد و اثربخش اولین و اصلیترین قدم در فرایند اثربخشی آموزش و پرورش میباشد. هدف این پژوهش ارزیابی و مقایسه شایستگیهای حرفهای معلمان فارغالتحصیل دانشگاه فرهنگیان با معلمان استخدام شده از طریق آزمون استخدامی (ماده 28) از دیدگاه مدیران مدارس میباشد. پژوهش حاضر از نظر نوع، کاربردی و از نظر روش، پیمایشی است. جامعه آماری شامل 2043 نفر از معلمان جدیدالاستخدام با سابقه یک تا دوسال استان اصفهان بود. حجم نمونه براساس جدول جرسی و مرگان شامل 322 نفر برآورد شد که به شیوه نمونهگیری خوشهای انجام شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید دانشگاه و صاحبنظران آموزش و پرورش تائید و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ 94% بدست آمد.
جهت تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی با کمک نرمافزارهای آماری
SPSS22
استفاده شد
و با توجه به نتایج آزمونهای کولموگروف- اسمیرنوف
و شاپیرو ویلک مبنی بر غیر نرمال بودن توزیع آماری دادهها، برای مقایسه معنیداری تفاوت میانگین دو نمونه مورد بررسی از آزمونهای ناپارامتریک
t
و برای دو نمونه مستقل
از آزمون «کولموگروف-اسمیرنوف
Z
»
استفاده شد. نتایج نشان میدهد، مدیران، شایستگی معلمان استخدام شده از طریق آزمون استخدامی (ماده 28) را در ابعاد نگرش، مهارت، توانایی و ویژگیهای شخصیتی، در سطح اطمینان 95% و بعد دانش را در سطح اطمینان 90% از شایستگیهای معلمان استخدام شده از طریق دانشگاه فرهنگیان بالاتر ارزیابی نمودهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شایستگی، اثربخشی، استخدام، تربیت معلم، شایستگی، صلاحیتها، دانشگاه فرهنگیان، معلمان، استخدام
عنوان انگلیسی
Comparison the professional competencies of Farhangian University graduate teachers with employed teachers through employment test
چکیده انگلیسی مقاله
The recruitment and attraction efficient and effectiveness teachers is the first and most important step in the process of effective education. The purpose of this research was to evaluation and comparison the professional competencies of Farhangian University graduate teachers with employed teachers through employment test (Article 28) is from the point of view of school administrators.
The present study was of practical type and survey method.
The statistical population includes
2043 people were New Recruitment teachers with experience of one to two years Isfahan province .
The sample size was based on the Jersey and mergan table, they included 322 people, which was done by cluster sampling method.
The data collection tool was a researcher-made questionnaire. It was confirmed
face validity and
content validity by university professors and education experts And it was obtained reliability based on Cronbach's alpha of 94%
.
The data analysis was done using descriptive and inferential statistics with the help of SPSS22 statistical software.
And according to the results of the Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests
based on the non- normality of the statistical distribution of the data,
and according to the results of the Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests
based on the non-normality of the statistical distribution of the data,
for comparison meaningful difference in averages ,the two examined examples of non-parametric t tests and it was used for two independent samples, the Kolmogorov-Smirnov Z test. The results show that managers evaluated, competency of employed teachers through the employment test (Article 28) in the dimensions of attitude, skill, ability and personality traits, at the confidence level 95% and then knowledge at the confidence level of 90% competencies it was higher than the graduate teachers of Farhangian University .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Competencies, Effectiveness, Employment, Farhangian University, Teachers.
نویسندگان مقاله
روح اله حقیقی امین آبادی | Roholah haghighi aminabadi
مهدی نصیری | mahdi nasiri
نشانی اینترنتی
http://qjal.smtc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1101-9&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات