این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۲، شماره ۱، صفحات ۴۹-۶۸
عنوان فارسی
رابطه مؤلفهها و ابعاد سرمایه اجتماعی با فرهنگ کارآفرینی سازمانی: فراتحلیل پژوهشهای بازه زمانی ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰
چکیده فارسی مقاله
زمینه:
کارآفرینی سازمانی پدیدهای چندگانهای است که با کمک سرمایه اجتماعی و اشتراک اطلاعات و رقابتها افزایش مییابد و دستاوردها بیشتر میشود و نقش اعتماد متقابل در دستیابی به اهداف تضمین میشود.
هدف:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه مؤلفهها و ابعاد سرمایه اجتماعی با فرهنگ کارآفرینی سازمانی بود.
روش:
روش اجرای پژوهش فراتحلیلـ کمّی بود. هدف فراتحلیلـ کمّی انسجامبخشی، مرور نظاممند، و یکدستسازی مطالعات صورتگرفته در یک حوزه معین پژوهشی است. جامعه آماری این پژوهش چهل پژوهش از پژوهشهای صورتگرفته در سالهای 1390 تا 1400 بود که بر اساس ملاکهای فراتحلیل کمّی (ضریب همبستگی، حجم نمونه، سطح معنیداری، کیفیت پژوهش، اعتبار و روایی پژوهش، پیمایش) با هدف ترکیب و شناسایی میزان تأثیر آن انتخاب شدند.
یافتهها:
یافتههای تحقیق نشان داد سرمایه اجتماعی در مجموع بر فرهنگ کارآفرینی سازمانی تأثیر معنادار دارد و مقدار اثر آن برابر با 651/0 است. مطابق مدل کوهن (سطح اندازه اثر) از بین ابعاد و مؤلفههای سرمایه اجتماعی در پژوهش تعهد سازمانی (380/0)، تعلق سازمانی (412/0)، تعلق مذهبی (358/0)، مشارکت سازمانی (340/0) دارای اثر بیشتر، انسجام سازمانی (262/0) و اعتماد سازمانی (278/0) دارای اثر متوسط، اخلاق کار اسلامی (187/0) و فرهنگ کار سازمانی (197/0) دارای اثر کم بوده است.
نتایج:
مطابق نتایج تحقیق، هر چه سرمایه اجتماعی قویتر باشد فرهنگ کارآفرینی سازمانی قویتر خواهد شد. با گسترش روابط اجتماعی، همکاریهای بینبخشی، توسعه شبکههای اجتماعی، رشد اشتراک اطلاعات، شهرت و اعتماد سازمانی تحقق اهداف فرهنگ کارآفرینی سازمانی ضمانت مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سرمایه اجتماعی، فرهنگ کارافرینی سازمانی، و فراتحلیل ،
عنوان انگلیسی
The Relationship between the Components and Dimensions of Social Capital and Organizational Entrepreneurship Culture: Meta-Analysis of Researches in the Period of 2011-2012
چکیده انگلیسی مقاله
between the components and dimensions of social capital and organizational entrepreneurial culture.
Method:
The research method is quantitative meta-analysis. In this study, the researcher has identified and categorized the studies related to the relationship between the components and dimensions of social capital and organizational entrepreneurship culture from 2010-2014. The statistical population of the research was 68 research documents;, 40 documents were selected after checking in terms of method, validity, validity, and scientific findings. Method, sample size, correlation coefficient, significance level, statistical population, and year were the selection criteria of these researches.
Findings:
The research findings show that social capital has a significant effect on organizational entrepreneurial culture and its effect value is equal to 0.651. According to Cohen's model (effect size level), organizational commitment (0.380); organizational belonging (0.412); religious affiliation (0.358); Organizational participation (0.340) have a greater effect; organizational cohesion (0.262); organizational trust (0.278); has a medium effect and Islamic work ethics (0.187); corporate culture (0.197), has a little effect.
Results:
According to the research, strong social capital will lead to a strong organizational entrepreneurial culture. The organizational entrepreneurship culture will be guaranteed with the expansion of social relations, inter-departmental cooperation, development of social networks, and growth of information sharing, organizational reputation, and trust.
Purpose:
The purpose of the current research is to examine the relationship
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سرمایه اجتماعی, فرهنگ کارافرینی سازمانی, و فراتحلیل
نویسندگان مقاله
اکبر ذوالفقاری |
گروه علوم سیاسیـ توسعه، دانشکدة حقوق و علوم اجتماعی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
طاها عشایری |
گروه تاریخ و جامعهشناسی، دانشکدة علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_94369_e37e18011ea3403ac1710c464bd37600.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات