این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
راهبرد دفاعی
، جلد ۲۱، شماره ۸۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
نظام مدیریت رسانههای اجتماعی با رویکرد امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله
چکیده
رسانههای اجتماعی تبدیل به اصلیترین پل ارتباطی و رسانه غالب ارتباطات بشر شدهاند و نقش بسیار محسوس و تعیین کننده در ارتباطات نوین بشر دارند. این تحولات مهم، برنامهریزان و تصمیمگیران را برآن داشته است در راستای بهره برداری حداکثری از فرصتها و اجتناب از تهدیدهای این رسانهها، درپی ایجاد مقررات و سیاستگذاری و ایجاد نظام مدیریت مناسب و کارامد در این حوزه به منظور ارتقاء امنیت ملی کشور باشند. با توجه به فراگیری رسانههای اجتماعی و افزایش تاثیرات آنها بر همه مولفههای امنیت ملی، کشورهای جهان راهبردهای گوناگونی در مدیریت این رسانهها اتخاذ و اجرایی نمودهاند و سیاستگذاری و مدیریت رسانههای اجتماعی در جهت رفع دغدغههای سیاسی، امنیتی، اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی در دستور کار تمام حاکمیتهاست لذا طراحی نظام مدیریت رسانههای اجتماعی با رویکرد امنیت ملی میتواند به سیاستگذاران، برنامهریزان، مدیران و تصمیمگیران کمک کند تا تصمیمهای موثری در مدیریت این رسانهها در کشور اتخاذ نمایند. در همین راستا هدف این تحقیق ارائه نظام مدیریت رسانههای اجتماعی با رویکرد امنیت ملی ج.ا.ا میباشد. این پژوهش از نوع کاربردی- توسعهای-راهبردی بوده و با استفاده از روش تحقیق آمیخته انجام شده است. در این پژوهش ابتدا بر اساس مطالعات کتابخانهای، مجموعه اسناد شامل بیانات مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی و قوانین و مقررات موجود، پژوهشهای انجام شده و آینده پژوهی رسانههای اجتماعی بررسی و تحلیل محتوای آنها انجام و سپس مطالعه تطبیقی راهبرد کشورهای منتخب در مدیریت رسانههای اجتماعی صورت گرفت. در ادامه مولفهها، و اقدامهای نظام مدیریت رسانههای اجتماعی با رویکرد امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران احصا گردید. در مرحله بعد با استفاده از پرسشنامه، اقدامات خروجی نظام ارائه شده با استفاده از نرم افزار SPSSمورد ارزیابی و تائید قرار گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژگان کلیدی امنیت ملی، رسانه های اجتماعی، مطالعه تطبیقی، نظام مدیریت،
عنوان انگلیسی
Research article: Social media management system with the national security approach of the Islamic Republic of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
abstract
Social media have become the main communication bridge and the dominant medium of human communication and have a very noticeable and decisive role in modern human communication. These important developments have prompted the planners and decision-makers to make the most of the opportunities and avoid the threats of these media, to create regulations and policies and to create a suitable and efficient management system in this area in order to improve the national security of the country. Due to the pervasiveness of social media and the increase of their effects on all components of national security, the countries of the world have adopted and implemented various strategies in the management of these media and the policy making and management of social media in order to resolve political, security, economic, legal, cultural and social concerns in It is the agenda of all governments, therefore, designing a social media management system with a national security approach can help policy makers, planners, managers and decision makers to make effective decisions in the management of these media in the country. In this regard, the aim of this research is to present a social media management system with the national security approach of the Islamic Republic of Iran. This research is of applied-developmental-strategic type and was done using mixed research method. In this research, based on library studies, a collection of documents including the statements of the supreme leader, upper-level documents and existing laws and regulations, the researches and future studies of social media, their content was examined and analyzed, and then a comparative study of the strategy of selected countries in social media management was carried out. done. In the following, the components and actions of the social media management system with the national security approach of the Islamic Republic of Iran were counted. In the next step, by using a questionnaire, the output measures of the presented system were evaluated and confirmed using SPSS software.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
واژگان کلیدی امنیت ملی, رسانه های اجتماعی, مطالعه تطبیقی, نظام مدیریت
نویسندگان مقاله
حافظ محمدی |
رئیس
حامد حاجی ملامیرزایی |
رئیس
محمدرضا کریمی قهرودی |
رئیس
علی خندق آبادی |
رئیس
نشانی اینترنتی
https://ds.sndu.ac.ir/article_2745_28328373edf819bbaeedd126e9948b9f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات