این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۲۷، شماره ۱۰۸، صفحات ۳۱-۴۱
عنوان فارسی
مقایسه عملکردی، اقتصادی و زیست محیطی سوختهای زیستی تولید شده در یک چرخه پیشنهادی تولید توان، گرما و برودت
چکیده فارسی مقاله
این مقاله یک سیستم سه اثره مبتنی بر موتور دیزل را جهت افزایش بازده و کاهش آلایندگیهای زیست محیطی پیشنهاد میکند. یک چرخه رانکین آلی برای تولید توان، یک سیکل تبرید اجکتوری برای تولید سرما و یک مبدل حرارتی برای تولید گرما. 12 سوخت زیستی بر پایه روغنهای گیاهی تولید و با عملکرد دیزل خالص مقایسه میشوند. تحلیلهای جرم، انرژی، اگزرژی، اقتصادی و محیطی برای سوختهای زیستی تولید شده انجام میشوند. در این راستا، سوخت زیستی کانولا B20 به عنوان بهترین سوخت برای سیستم طراحی شده انتخاب شده است که توان خالص 7468 کیلووات را با راندمان اگزرژی 37.96 درصد، شاخص زیست محیطی پایداری 1.611 و شاخص اثرات زیست محیطی 1.635 در دور موتور 1700دور بر دقیقه و بار 100 درصد ارائه میکند. بازده اگزرژی موتور تحت تأثیر بار موتور است، در حالی که بازده اگزرژی سیستم پیشنهادی تحت تأثیر دور موتور است. همچنین بازده اگزرژی سیستم و هزینه محصول واحد به ترتیب 37.96% و 11.196 $/GJ در حالت بهینه بدست آمده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آلایندگی، سوخت زیستی، بازده اگزرژی، زیست محیطی، واحد هزینه تولید،
عنوان انگلیسی
Functional, economic and environmental comparison of biofuels produced in a proposed cycle of power, heat and cooling production
چکیده انگلیسی مقاله
This article proposes a three-effect system based on diesel engine to increase efficiency and reduce environmental pollution. An organic Rankine cycle to produce power, an ejector refrigeration cycle to produce cold and a heat exchanger to produce heat. 12 biofuels are produced based on vegetable oils and compared with the performance of pure diesel. Mass, energy, exergy, economic and environmental analyzes are performed for the produced biofuels. In this regard, canola biofuel B20 has been selected as the best fuel for the designed system, which has a net power of 7468 kW with an exergy efficiency of 37.96%, an environmental sustainability index of 1.611 and an environmental impact index of 1.635 at an engine speed of 1700 rpm and load. It provides 100 percent. The exergy efficiency of the engine is influenced by the engine load, while the exergy efficiency of the proposed system is influenced by the engine speed. Also, the exergy efficiency of the system and the unit product cost are 37.96% and 11.196 $/GJ, respectively, in the optimal state.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آلایندگی, سوخت زیستی, بازده اگزرژی, زیست محیطی, واحد هزینه تولید
نویسندگان مقاله
سهراب مجدفر |
کارشناس ارشد معماری کشتی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
رضا زیرک |
کارشناسی ارشد تبدیل انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
کاوه یزدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کشتی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)
آرمین عسگری |
دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه تبریز
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_247823_136cb9cff4e3ed61eca9f0da2045a37b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات