این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۳۵۲۷-۳۵۴۷
عنوان فارسی
شناسایی معیارهای موثر بر ترقیب شهروندان به پذیرش و استفاده از سیستم های دوچرخه های اشتراکی در جهان
چکیده فارسی مقاله
سیستم های دوچرخه اشتراکی به عنوان پیشنهادی برای پاسخ به چالش های تحرک شهری به عنوان یک وسیله حمل و نقل سالم، کارآمد و نسبتا ارزان به وجود می آیند. اگرچه این سیستم ها به صورت گسترده در سراسر جهان در حال اجرا هستند، هنوز چالش هایی برای پیاده سازی دارد. اجرای طرح های دوچرخه اشتراکی نشان دهنده یک نوآوری مهم در حمل و نقل عمومی شهری است. این طرح ها به سرعت گسترش یافته و اکنون در سراسر جهان در شهرهایی با شرایط اقتصادی، زیست محیطی و ساختاری متفاوت وجود دارد. توسعه استراتژی هایی که از طریق آن می توان اعضای جدید را برای پیوستن به طرح جذب کرد و اعضای موجود را حفظ کرد، یک نیاز اساسی برای موفقیت طرح است. هدف این پژوهش، شناسایی معیارهای موثر بر پذیرش و استفاده شهروندان از دوچرخه های اشتراکی با روش سنتزپژوهی(فراترکیب) می باشد. واحد تحلیل در این پژوهش کلیه مقاله های انگلیسی زبان منتشر شده در مجلات معتبر خارجی با تحلیل های کمی در مورد شناسایی این عوامل است. با جستجو در پایگاه های علمی مختلف و با بررسی دقیق مقالات، در نهایت 30 مقاله مرتبط با موضوع یافت شد. برای تجزیه و تحلیل مقالات بدست آمده از الگوی هفت مرحله ای سندلوسکی و باروس استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که مهمترین معیارهای تاثیرگذار بر پذیرش دوچرخه های اشتراکی توسط شهروندان، سهولت استفاده ادراکی، سودمندی ادراکی، نگرش، شرایط تسهیل کننده، هزینه، کیفیت خدمات، زیرساخت ها، رضایت کاربران، دغدغه مندی زیست محیطی، تاثیرات اجتماعی، هنجارهای ذهنی و تئوری رفتار برنامه ریزی شده می باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دوچرخههای اشتراکی، سنتزپژوهی، فراترکیب، قصد استفاده،
عنوان انگلیسی
Identifying Effective Criteria for Promoting Citizens to Accept and Use Shared Bicycle Systems in the World
چکیده انگلیسی مقاله
Shared bicycle systems are proposed to respond to urban mobility challenges as a healthy, efficient and relatively cheap means of transportation. Although these systems are widely implemented around the world, there are still challenges for implementation. The implementation of shared bicycle projects represents an important innovation in urban public transportation. These plans have spread rapidly and now exist all over the world in cities with different economic, environmental and structural conditions. Developing strategies through which to attract new members to join the plan and retain existing members is a fundamental requirement for the success of the plan. The purpose of this research is to identify the effective criteria on citizens' acceptance and use of shared bicycles with the method of synthesis research. The unit of analysis in this research is all English-language articles published in reputable foreign journals with quantitative analyzes on the identification of these factors. By searching in various scientific databases and carefully examining the articles, finally 30 articles related to the topic were found. The seven-step model of Sandelowski and Baros was used to analyze the obtained articles. The results show that the most important criteria affecting the acceptance of shared bicycles by citizens are perceived ease of use, perceived usefulness, attitude, facilitating conditions, cost, service quality, infrastructure, user satisfaction, environmental concern, social effects. , mental norms and the theory of planned behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
دوچرخههای اشتراکی, سنتزپژوهی, فراترکیب, قصد استفاده
نویسندگان مقاله
علی سلطانی |
استاد، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
محمد علی خانی زاده |
کارشناسی ارشد برتامه ریزی شهری، شهرداری شیراز، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_166214_02fee0d1c3f82cbecd8c19f349d81c19.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات