این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۶۹-۱۲۲
عنوان فارسی
طراحی مدل انگیزش رهبران کارآفرین براساس نظریه خودتعیینگری
چکیده فارسی مقاله
امروزه یکی از شاخصهای توسعهی پایدار در کشورهای درحال توسعه، کارآفرینی میباشد و گسترش روحیهی کارآفرینی در جامعه اثر مثبت و مطلوبی بر رشد اقتصادی و اجتماعی کارآفرینان دارد. هدف پژوهش حاضر استخراج مدل انگیزش رهبران کارآفرین است و لذا با توجه به فقدان نظریه و مدل در این حوزه، هدف این استکه مدل انگیزش رهبران کارآفرین ارائه شود. به همین منظور، پژوهش کیفی مبتنی بر استراتژی نظریهپردازی دادهبنیاد (رویکرد گلیزری) استفاده شد و بعد از تحلیل عمیق مصاحبهها، استخراج کدها و روابط علّی و معلولی آنها، مدل انگیزش رهبران کارآفرین بر اساس چارچوب نظریهی خودتعیینگری استخراج شد. یافتههای پژوهش، زمینهساز شناسایی پیشرانهای اصلی انگیزش رهبران کارآفرین و تبیین روابط علّی و معلولی آنها، تبیین پدیدهی محوری (انگیزش) و خروجیها و پیامدهای ناشی از انگیزش کارآفرینان است. نتایج این پژوهش میتواند منجر به ارائهی پیشنهادهایی به مسئولان جامعه، کارآفرینان و علاقهمندان به کارآفرینی شود. در پایان براساس یافتههای پژوهش پیشنهادهای لازم در سه حوزه (کاربردی، موضوعی و روششناختی) ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نظریهی خودتعیینگری، انگیزش رهبری، رهبری کارآفرین، مدل انگیزش، تئوری دادهبنیاد،
عنوان انگلیسی
Designing the motivation model of entrepreneurial leaders based on the theory of self-determination
چکیده انگلیسی مقاله
Today, one of the indicators of sustainable development in developing countries is entrepreneurship, and the expansion of entrepreneurial spirit in society has a positive and favorable effect on the economic and social growth of entrepreneurs. The aim of the current research is to extract the motivation model of entrepreneurial leaders, and therefore, considering the lack of theory and model in this field, the aim is to present the motivation model of entrepreneurial leaders. For this purpose, qualitative research based on Grounded Theorizing strategy (Glaser approach) was used and after deep analysis of interviews, extraction of codes and their cause and effect relationships, the motivation model of entrepreneurial leaders was extracted based on the framework of self-determination theory. The findings of the research lay the groundwork for identifying the main motivational drivers of entrepreneurial leaders and explaining their cause and effect relationships, explaining the central phenomenon (motivation) and the outputs and consequences of entrepreneurs' motivation. The results of this research can lead to suggestions to community responsible officials, entrepreneurs, and those interested in entrepreneurship. At the end, based on the findings of the research, necessary suggestions have been presented in three areas (Practical, Subject and methodological).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نظریهی خودتعیینگری, انگیزش رهبری, رهبری کارآفرین, مدل انگیزش, تئوری دادهبنیاد
نویسندگان مقاله
جبار باباشاهی |
استادیار، دانشکدهی مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
مهدی فتاحی |
دکتری مدیریت دولتی، دانشکدهی مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
محمدامین باتمانی |
استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد کنگاور، دانشگاه آزاد اسلامی، کنگاور، ایران.
حمید زینالدین |
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی(مدیریت اسلامی منابع انسانی)، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://obs.sinaweb.net/article_711366_c6b4ebed795ea16a78918c2581076a11.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات