این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرهنگ ایلام
، جلد ۲۴، شماره ۸۰,۸۱، صفحات ۶۵-۸۰
عنوان فارسی
شناسایی و ارائهی راهکارهای افزایش منابع درآمدی در آموزشوپرورش استان ایلام
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و ارائۀ راهکارهای افزایش منابع درآمدی در آموزش و پرورش استان ایلام انجام شد که در آن، جامعۀ آماری شامل دو بخش بود: 1- بخش کیفی، شامل 15 نفر از استادان دانشگاه و کارشناسان حوزۀ مالی آموزش و پرورش و 2- بخش کمی، شامل تمامی کارشناسان واحد مالی آموزش و پرورش استان ایلام (45=N). در این پژوهش که بر اساس هدف، کاربردی و از نظر چگونگی جمعآوری اطلاعات، از نوع تحقیقات آمیخته (کمی - کیفی) بود، نمونهگیری انجام نشد و از روش سرشماری استفاده گردید. گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامۀ محققساخته، که از روایی صوری برخوردار است، و تعیین پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ صورت گرفت. ضریب آلفا کرونباخ برای پرسشنامه، 91/0 محاسبه شد که از نظر آماری قابل قبول است و بر پایایی پرسشنامه دلالت دارد. برای تحلیل عاملی تأییدی سؤالها از تحلیل بنیادی و آزمون معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل علّی (عملکردی، ساختاری، سیستمی)، مقولهها (فنی، اقتصادی، قانونی)، عوامل زمینهای (مالی، شهری، سازمانی)، عوامل مداخلهگر (ارگانی و سازمانی، اداری، نظارتی و قانونی)، راهبردها (قانونی) و پیامدها (سازمانی، فردی، اجتماعی)، از عوامل مؤثر در افزایش منابع درآمدی در آموزش و پرورش استان ایلام به شمار میروند. عملکردی، ساختاری، سازمانی، پیامدهای اجتماعی، فنی، پیامدهای سازمانی، مالی، شهری، اقتصادی، ارگانی و سازمانی، اداری، نظارتی و قانونی، پیامدهای فردی و سیستمی نیز عوامل کلیدیِ شناسایی و افزایش منابع درآمدی آموزش و پرورش هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
منابع درآمدی، معادلات ساختاری، آموزش و پرورش، ایلام،
عنوان انگلیسی
Identifying and presenting ways to increase income sources in education in Ilam province
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to identify and provide solutions to increase income sources in education in Ilam province. In this research, the statistical population consists of two parts, the qualitative part which includes 15 university professors and experts in the financial field of education and training and the quantitative part which includes all the experts of the financial unit of education and training in Ilam province (N=45). In this survey, sampling was not done and the census method was used. Based on the purpose, this research is practical and from the point of view of how to collect information, it is a mixed (quantitative-qualitative) type of research. A researcher-made questionnaire was used to collect data, which has face validity, and Cronbach's alpha coefficient was used to determine reliability. Cronbach's alpha coefficient was calculated for the questionnaire (0.91), which is statistically acceptable and indicates the reliability of the questionnaire. For the confirmatory factor analysis of the questions, the structural equation test has been used. In this research, KMO statistics, Bartlett's test, Sobel's mediation hypotheses test were used to determine the appropriateness of the data for factor analysis. Finally, SPSS and Lisrel software were used for data analysis. The research results showed that causal factors (functional, structural, systemic), categories (technical, economic, legal), background factors (financial, urban, organizational), intervening factors (organizational and organizational, administrative, regulatory and legal), strategies ( legal), consequences (organizational consequences, individual consequences, social consequences),is one of the effective factors in increasing income sources in education in Ilam province.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
منابع درآمدی, معادلات ساختاری, آموزش و پرورش, ایلام
نویسندگان مقاله
مریم لاله ماژین |
عضوهئیت علمی، گروه حسابداری، دانشگاه فنی و حرفه ای، تهران،
طیبه جمشیدی |
2. استادیار، گروه حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه باختر، ایلام، ایران.
نشانی اینترنتی
https://www.farhangeilam.ir/article_191350_8916ad233a87d07c88931985d1797ed4.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات