این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۸، شماره ۴، صفحات ۶۵۵-۶۶۷
عنوان فارسی
بکارگیری روش یادگیری همتا در فرایند یادگیری الکترونیکی: ایجاد مکانیسم حمایتی – انگیزشی برای فراگیران رشته کارشناسی ارشد انگلشناسی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
آموزش تخصصی در حرفه
های مرتبط با علوم پزشکی جهت کسب مهارت میباشد. "یادگیری همتا" دارای مزایایی مانند صرفه
جویی در زمان و رفع محدودیت آموزش سنتی دارد. هدف از انجام این برنامه آموزشی در دوره پاندمی کرونا، آموزش بهتر، کاهش استرس و قبولی بیشتر دانشجویان کارشناسی ارشد رشته انگلشناسی در آزمون دکتری تخصصی انگلشناسی بود.
روش بررسی
:
مطالعه توسعه
ای حاضر توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته انگلشناسی دانشگاه علوم پزشکی یزد انجام شد. ابتدا یک بستر آموزش مجازی طراحی، سپس موضوع، تصویر و یا فیلمی از انواع انگلها و بیماریهای انگلی بر مبنای کتب مرجع و اهداف کوریکولوم ارائه گردید. سؤالاتی توسط فراگیران طراحی، و پاسخ آن مورد بحث قرار میگرفت. در پایان دوره، آزمون دکترا آزمایشی (مجازی) در دو نوبت برگزارو در نهایت میزان رضایت اعضای هیأت علمی و دانشجویان و سطح استرس دانشجویان شرکتکننده در این برنامه با نرم افزار اکسل ارزیابی گردید.
نتایج
:
از جمع 25 فراگیر شرکتکننده، تعداد 6 نفر در مرحله اول آزمون دکترای انگلشناسی و در نهایت 3 نفر پس از مصاحبه در سال تحصیلی 1401-1400 قبول شدند. اجرای این برنامه در کاهش میزان استرس دانشجویان در مواجهه با آزمون دوره دکتری بر اساس نتایج پرسشنامه مؤثر بود.
نتیجهگیری:
با توجه به موفقیت برنامه یادگیری همتا با استفاده از آموزش الکترونیکی در این مطالعه و موفقیت بیشتر شرکتکنندگان در آزمون دکتری، پیشنهاد میشوداین برنامه در سایر گروههای آموزشی دارای تحصیلات تکمیلی نیز اجرا گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشکده پزشکی، انگلشناسی، یادگیری همتا، آموزش همتا، یزد
عنوان انگلیسی
Using the Peer Learning Method in the E-learning Process: Creating a Support-Motivational Mechanism for the Parasitology MS Students in Shahid Sadougi University of Medical Sciences, Yazd
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
Specialized training is the most crucial turning point of education in obtaining the professions related to medical sciences. Peer learning has advantages, including saving time and eliminating the limitations of traditional education. The purpose of current educational program during the COVID
19
pandemic was to reduce students’ stress and more accepted in the parasitology PhD exam.
Method
:
Faculty members and MsC Students in the Department of Medical Parasitology, Yazd medical university, performed the present developmental study based on the reference books and curriculum. First, a training virtual platform was designe using a topic, picture, video of a parasite or parasitic diseases between the learners under the supervision of all the scientific members. Learners designed questions and their answers for each title in the virtual platform. In the end, to help the students to participate in the PhD exam, two virtual pre-exams were also designed. Finally, the satisfaction level of faculty members and students, as wll as their stress level's was evaluate using Excel software.
Results:
Of 25 student participants, six succeeded in the first stage and finally, three of them were accepted in the second stage of the parasitology Ph.D. exam in the 2021-2022 academic years. Implementation of this peer learning method was also effective in reducing the stress level of students in the Ph.D. exam.
Conclusion:
Considering the success of the peer learning program using virtual learning in current study and more passing in the Ph.D. exam, it suggests that this plan will be implemented in other educational groups with postgraduate education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Medical school, Parasitology, Peer assisted learning, Peer education, Yazd
نویسندگان مقاله
عباسعلی جعفری | Abbas Ali Jafari
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم زشکی شهید صدوقی یزد
گیلد اسلامی | Gilda Eslami
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم زشکی شهید صدوقی یزد
علی فتاحی بافقی | Ali Fatahii Bafghi
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم زشکی شهید صدوقی یزد
مصطفی غلامرضایی | Mostafa Gholamrezaeii
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم زشکی شهید صدوقی یزد
فرزانه میرزایی | Farzaneh Mirzaeii
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم زشکی شهید صدوقی یزد
محمود عزیزی | Mahmoud Azizy
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم زشکی شهید صدوقی یزد
مهسا غلامی | Mahsa Gholami
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences
دانشگاه علوم زشکی شهید صدوقی یزد
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-122-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
دانش پژوهی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات