این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۷، شماره ۳۲، صفحات ۱۹-۳۷
عنوان فارسی
L&#۰۳۹;effet des ressources audiovisuelles et multimédias sur la qualité de traduction des étudiants du français au niveau de master
چکیده فارسی مقاله
روشهای تدریس ترجمه میتواند تأثیرات متفاوتی بر کیفیت ترجمه دانشجویان داشته باشند. بنابراین در این تحقیق میخواهیم بدانیم چگونه و با چه روشی می توانیم دورههای ترجمه را موثرتر نموده و کیفیت ترجمه دانشجویان کارشناسی ارشد را ارتقا دهیم؟ به عنوان بخشی از اقدام پژوهی تحلیلی و توصیفی، روشی متشکل از بهرهبرداری از منابع سمعی و بصری در فرآیند آموزش ترجمه را اجرا خواهیم کرد. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر تمرین پیشنهادی ما بر کیفیت ترجمه شرکتکنندگان در پروژه، متشکل از 19 دانشجوی کارشناسیارشد مترجمی و ادبیات فرانسه که آموزش طراحی شده ما را برای این منظور دنبال کردند، انجام شد. نتایج تحقیق پس از تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون t زوجی و تحلیل واریانس یک طرفه، نشان داد که روش اجرا شده بر کیفیت ترجمه دانشجویان تأثیر مثبت داشته است. با این حال، بین کیفیت ترجمه ادبیات و دانشجویان مترجمی تفاوت معناداری مشاهده نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
تاثیر منابع سمعی و بصری و چند رسانهای بر کیفیت ترجمه دانشجویان فرانسه سطح کارشناسی ارشد
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Activité cognitive, Activité métacognitif, Enseignement de la traduction, Ressources audiovisuelles, Qualité de traduction
نویسندگان مقاله
Danial BASANJ |
Maître assistant en Sciences du langage, Département de langue et littérature françaises, Université Shahid Beheshti, Iran
Leila Shobeiri |
Maître assistante, Département de la langue française, Branche des Sciences et de la Recherche, Université Azad Islamique, Téhéran, Iran
Maryam Dadkhah |
MA en traductologie française, Département de langue et littérature françaises, Faculté des Lettres et des Sciences humaines, Université Shahid Beheshti, Téhéran, Iran
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_17711_15f972e9c16d5d36316eb79250ccbeae.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات