این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی
، جلد ۲۱، شماره ۳، صفحات ۳۶۵-۳۷۶
عنوان فارسی
واکاوی چالشهای موثر بر کارآمدی شغلی کارکنان بانک ملی در پاندمی کووید-۱۹
چکیده فارسی مقاله
مقدمه و هدف:
بیماری کووید 19به عنوان یک بحران تمامی ابعاد زندگی افراد بویژه بعد شغلی را تحت تاثیر قرار داد. کارکنان بانکها با توجه به نوع خدمترسانی آنها بیشتر در معرض فشار بودند به همین دلیل هدف پژوهش حاضر
واکاوی
چالشهای موثر بر کارآمدی شغلی بخش از کارکنان بانک ملی در دوره پاندمی کووید-19
بود.
روش کار:
روششناسی این پژوهش کیفی و
با
رویکرد پدیدارشناسی بود
. جامعه مورد پژوهش کارمندان شعب بانک ملی منطقه 10 شهر مشهد در سال 1400 بودند. از بین آنها به روش نمونهگیری هدفمند نمونه 10 نفری انتخاب شدند، فرآیند نمونهگیری تا رسیدن به اشباع ادامه یافت. جمعآوری دادهها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت. تحلیل دادههای گردآوری شده به روش تحلیل مضمون استقرایی انجام شد.
نتایج:
بعد از تحلیل دادهها 12 مضمون فرعی، 3 مضمون اصلی شامل (چالشها در سطح فردی، چالشها در سطح بین فردی و چالشها در سطح سازمانی) و یک مضمون هستهای بدست آمد.
نتیجه گیری:
نتایج نشان داد که ادراک کارمندان بانک از پاندمی کرونا میتواند بر کارآیی آنان تاثیر بگذارد. در نهایت از یافتههای این پژوهش میتوان جهت برنامهریزی برای رفع مشکلات و چالشهای این گروه از افراد بعد از دوره کرونا استفاده کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پاندمی، کووید-19، بانک ملی، کارکنان، چالشها
عنوان انگلیسی
Analysis of Challenges Affecting the Job Efficiency of the Bank Melli Iran Personnel During the Covid-19 Pandemic
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim
: As a crisis, the Covid-19 disease affected all aspects of people's lives, especially the occupational aspect.
Bank employees were more under pressure due to the type of service they provided to the public. The aim of this study was to analyze the challenges affecting the job efficiency of some of the Bank Melli Iran personnel during the Covid-19
pandemic.
Materials and Methods:
This was a qualitative research project with a phenomenological approach. The research population was the employees of Melli Bank branches in the 10th district of Mashhad City, Iran in 2021, from among whom a sample of 10 people was selected by purposeful sampling, the sampling process continuing until saturation. Data were collected through semi-structured interviews and analyzed using the inductive thematic analysis method.
Results:
Data analysis showed 12 sub-themes, 3 main themes including challenges at the individual, interpersonal and organizational levels, and a core theme.
Conclusion:
The findings of this study show that the Bank employees’
concept
of the Corona pandemic can affect their work efficiency. These findings can be used for planning to solve the problems and challenges of this group of people after the Corona pandemic.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Pandemic, Covid-19, Bank Melli Iran, Employees, Challenges
نویسندگان مقاله
زهرا عنبرانی | Zahra Anbarani
MSC. Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, Ardakan University, Ardakan, Iran
کارشناسی ارشد، مشاوره شغلی، دانشگاه اردکان، اردکان، ایران
شکوفه متقی | Shokoufeh Mottaghi
Ph.D. Assistant Professor, Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, Ardakan University, Ardakan, Iran
استادیار، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه اردکان، اردکان، ایران
محمد هادی | Mohammad Hadi Safi
Ph.D. Assistant Professor, Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, Ardakan University, Ardakan, Iran
استادیار، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه اردکان، اردکان، ایران
نشانی اینترنتی
http://sjsph.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-238&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
بهداشت عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات