این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۲۱، شماره ۱۲۳، صفحات ۷۲-۹۰

عنوان فارسی ارائه چارچوبی برای شایستگی مدیران فروش شرکت بیمه البرز
چکیده فارسی مقاله فروش از اساسیترین فرایندهای شرکتها است. هدف پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و شاخص‌‌های اصلی مورد نیاز مدیران فروش و اولویت‌‌بندی آن‌‌ها می‌‌باشد که در نهایت، چارچوبی برای شایستگی مدیران فروش ارائه می‌‌نماید. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و توصیفی است. پژوهش مورد نظر دو مرحله‌‌ای می‌‌باشد در مرحله اول با مرور نظام‌‌مند پژوهشهای پیشین، ابعاد و شاخص‌‌های مرتبط با شایستگی‌‌های مدیران فروش استخراج شد. سپس در مرحله بعد از طریق دو پرسشنامه با استفاده از طیف لیکرت و همچنین مقایسات زوجی (فرایند تحلیل شبکه فازی (AHP ابعاد و شاخص‌‌های آن با نظرخواهی از 50 مدیر فروش، وزن‌‌دهی و اولویت‌‌بندی گردید. در این پژوهش، شش بعد شایستگی شناسایی شد که عبارتند از: عملکرد ارتباطی، توسعه ارتباط، مدیریت محصول، نقش‌‌های رهبری، شایستگی حرفه‌‌ای و مدیریت قیمت. همچنین در ذیل هر کدام از ابعاد، چهار شاخص شناسایی شد. از این پژوهش می‌‌توان نتیجه گرفت که عملکرد ارتباطی از نظر مدیران فروش، مهمترین شاخص شایستگی فروش شناخته میشود و به‌‌ترتیب توسعه ارتباط، مدیریت محصول، نقش‌‌های رهبری، شایستگی حرفه‌‌ای و مدیریت قیمت در اولویتهای بعدی هستند. همچنین نتایج نشان داد که از 24 شاخص به‌‌دست‌‌آمده، بهبود رضایت مشتری از نظر مدیران فروش، مهمترین شاخص شایستگی فروش شناخته شده است و محاسبه‌‌ی هزینه محصول، کم‌‌اهمیت‌‌ترین شاخص شناسایی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شایستگی / الگوی شایستگی / مدیران فروش،

عنوان انگلیسی Introducing a Framework for Competency of Sales Managers
چکیده انگلیسی مقاله Considering the key role of sales managers in creating value and gaining competitive advantage for organizations, the aim of present research is identifying the main dimensions and indicators needed by sales managers and prioritizing them. Finally, it introduces a framework for competency of sales managers. The present study is an applied research objective. In this study, purposive sampling was used. This research is a two-stage study. In the first stage, the dimensions and indicators related to the competencies of sales managers gain by review the literature. Then, in the next stage, the main dimensions and indicators were determined by using a Likert scale based on a questionnaire and by questioning from 50 Sales Managers. Finally, by comparison questionnaire (Fuzzy Network Analysis (AHP), the dimensions and indicators prioritized. For the present study, six dimensions were identified: communication function, communication development, product management, leadership roles, professional competence and price management. Also, for each dimension, 4 indicators were identified, which is a total of 24 indicators. From the present study, it can be concluded that the relationship function was recognized as the most important indicator of sales competence by managers, and, respectively, the development of communication, product management, leadership roles, professional competence and price management in the following priorities. It can also be stated that from the 24 indicators obtained, improvement in customer satisfaction is considered to be the most important salesperson of Sales Manager, and the calculation of the cost of product the most important indicator is identified.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شایستگی / الگوی شایستگی / مدیران فروش

نویسندگان مقاله آرزو همتی |
کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران

حسین معینی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران

رسول عباسی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_247069_179e7c8c4e2cdd0251d927e57a0c78a2.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات