این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۱، شماره ۱۲۳، صفحات ۱۲۷-۱۴۳
عنوان فارسی
تاثیراعتماد برند بروفاداری مشتریان با میانجیگری ارزش برند وتعدیلگری احترام،شهرت وعشق به برند در صنعت فروشگاه تخفیفی
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش، تاثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی ارزش برند و تعدیل
گری احترام، شهرت و عشق به برند در صنعت خرده
فروشی زنجیره
ای است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از منظر روش و ماهیت در زمره پژوهش
های توصیفی-همبستگی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش را مشتریان فروشگاه زنجیره
ای دیلی مارکت در شهر تهران تشکیل داده
اند که 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. جهت انتخاب نمونه از روش نمونه
گیری خوشه
ای تصادفی جهت انتخاب شعب و نمونه
گیری غیراحتمالی در دسترس جهت توزیع پرسشنامه در میان مشتریان استفاده شد. ابزار گردآوری داده
ها در این پژوهش پرسشنامه استاندارد با طیف پنچ گزینه
ای لیکرت می
باشد که پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق روایی محتوا و تحلیل عاملی تاییدی مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده
ها که از طریق نرم
افزار پی ال اس انجام گرفت نشان داد که تاثیر اعتماد برند و ارزش برند بر وفاداری مشتریان تاثیر معنی
داری می
گذارد. همچنین نقش میانجی ارزش برند و تعدیل
گری احترام برند در تاثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان تایید شد. نتایج به دست آمده از روابط بین متغیرهای مورد بررسی می
تواند مورد استفاده فروشگاه دیلی مارکت جهت برنامه
ریزی بهتر در راستای وفاداری مشتریان و کسب مزیت رقابتی قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتماد برند / وفاداری مشتریان / ارزش برند / احترام برند / عشق به برند / شهرت برند،
عنوان انگلیسی
The Effect of Brand Trust on Customer Loyalty by Mediating Brand Value and Modulating Respect, Fame and Love for the Brand in the Discount Store Industry
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is the effect of brand trust on customer loyalty with the mediating role of brand value and moderating respect, reputation and love for the brand in the chain retail industry. The current research is in the category of descriptive-correlational research from the perspective of practical purpose and from the perspective of method and nature. The statistical population of the research is made up of the customers of the Daily Market chain store in Tehran, and 385 people were selected as a sample. To select the sample, random cluster sampling was used to select branches and non-probability sampling was used to distribute the questionnaire among customers. The data collection tool in this research is a standard questionnaire with a five-choice Likert scale, whose reliability was confirmed through Cronbach's alpha test and its validity through content validity and confirmatory factor analysis. The data analysis that was done through PLS software showed that the effect of brand trust and brand value has a significant effect on customer loyalty. Also, the mediating role of brand value and moderating brand respect in the effect of brand trust on customer loyalty was confirmed. The results obtained from the relationships between the studied variables can be used by the Daily Market store for better planning in line with customer loyalty and competitive advantage.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اعتماد برند / وفاداری مشتریان / ارزش برند / احترام برند / عشق به برند / شهرت برند
نویسندگان مقاله
مینو بیدلی |
کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، موسسه اموزش عالی مهر البرز، تهران، ایران
عباس منوریان |
استاد، دکترای تخصصی، موسسه آموزش عالی مهر البرز، ایران
فرح عالیخانی |
استاد یار، دکترای تخصصی، موسسه آموزش عالی مهر البرز، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_705386_62143702f0f5e5257b6e62c6ef733042.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات