این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۸، شماره ۱، صفحات ۲۵-۵۷
عنوان فارسی
ادراکات معلمان دوره متوسطه زبان انگلیسی ایرانی از انگیزه زبان آموزان L۲ در سیستم خود انگیزشی دورنی و مدل های KARDS کوماراوادیولو
چکیده فارسی مقاله
ادراکات معلمان نقش مهمی در حامل تدریس آنها دارد زیرا راه را برای آموزش آنها هموار می کند. این مطالعه بر روی ادراک معلمان دوره متوسطه ایرانی زبان انگلیسی از انگیزه زبانآموزان تأثیر گذاشته است. یعنی با شروع از مدل KARDS کوماراوادیولو، ادراک معلمان از انگیزه یادگیرندگان با الهام از مدل L2MSS دورنی مورد بررسی قرار گرفت. یک طرح ترکیبی به کار گرفته شد. در مرحله پیمایش، پرسشنامه ای تهیه و بر اساس نمونه گیری هدفمند طبقه ای بر روی نمونه ای متشکل از 223 پاسخگو اجرا شد. درجات قابل قبول CMIN/DF، GFI، RMSER و CFI برازندگی مدل انگیزش را نشان داد. در مرحله روایت، 10 معلم زبان انگلیسی در دوره متوسطه نظرات خود را در مورد انگیزه بیان کردند. نتایج نشان داد (الف) در بین سه مؤلفه L2MSS، یعنی خود ایدهآل L2، خود باید به L2 و تجربه یادگیری L2، خود باید به L2 مهمترین مورد بود. و ب) پنج عنصر عوامل مرتبط فراگیران، خود L2 ایده آل، خود باید L2، تجربه یادگیری L2 و تقویت مثبت مولفه های مدل ایرانی انگیزش بودند. بنابراین، ادراک معلمان نسبت به مدل دورنی به اندازه کافی به روز نبود و برخی برنامه های آموزشی مطلوب به نظر می رسد. مفاهیم برای تئوری و عمل در نهایت ترسیم می شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
IIranian EFL Secondary School Teachers’ Perceptions of L2 Learners’ Motivation within Dörnyei’s Motivational Self System and Kumaravadivelu’s KARDS Models
چکیده انگلیسی مقاله
Teachers’ perceptions play an important role in their teaching carrier as it paves the way for their pedagogy. The present study has tapped into EFL Iranian secondary school teachers’ perceptions of learners’ motivation. That is, starting from Kumaravadivelu’s KARDS model, teachers’ perception of learners’ motivation inspired by Dörnyei’s L2MSS model were investigated. A mixed-method design was employed. In the survey phase, a questionnaire was developed and administered to a sample of 223 respondents based on stratified purposive sampling. The acceptable degrees of CMIN/DF, GFI, RMSER, and CFI indicated the model fitness of motivation. In the narrative phase, 10 EFL secondary teachers gave voice to their opinions on motivation. The results showed (a) among the three components of L2MSS, that is, the ideal L2 self, the ought-to L2 self, and L2 learning experience, the ought-to L2 self was found to be the most important one; and (b) the five elements of learners’ related factors, the ideal L2 self, the ought-to L2 self, L2 learning experience, and positive reinforcement were the components of Iranian model of motivation. Therefore, the teachers’ perception was not up to date enough regarding Dörnyei’s model and some training programs seem desirable. Implications for theory and practice are finally drawn.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
teachers&apos, perception, learners’ motivation, EFL Context, KARDS model, L2MSS model
نویسندگان مقاله
Effat Salimi |
Shiraz University
Naser Rashidi |
Shiraz University
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_193151_e4e14c4a9b9696abcb24b4f078ff96ab.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات