این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱-۲۴
عنوان فارسی
اعتباریابی نسخه کوتاه مقیاس نظمبخشی انگیزشی در دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف تحلیل روانسنجی نسخه کوتاه مقیاس نظمبخشی انگیزشی در بین دانشجویان انجام شد. در پژوهش همبستگی حاضر، 300 دانشجو (160 زن و 140 مرد) که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند به نسخه تجدید نظر شده پرسشنامه هدف پیشرفت، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی، مقیاس خودناتوان سازی تحصیلی و نسخه کوتاه مقیاس نظمبخشی انگیزشی پاسخ دادند. نتایج روش آماری تحلیل عاملی تاییدی از ساختار دو عاملی مقیاس شامل نظمبخشی انگیرشی و قدرت اراده، به طور تجربی، حمایت کرد. نتایج مربوط به همبستگی بین وجوه نظمبخشی انگیزشی با هدفهای پیشرفت، باورهای خودکارآمدی و خودناتوان سازی تحصیلی، شواهدی در دفاع از روایی همگرا این مقیاس فراهم آورد. ضرایب همسانی درونی زیرمقیاسهای نظمبخشی انگیرشی و قدرت اراده به ترتیب برابر با 85/0 و 82/0 به دست آمد. در این پژوهش، نتایج مربوط به وارسی مشخصههای فنی نسخه کوتاه مقیاس نظمبخشی انگیزشی با تدارک شواهدی درباره روایی سازه و رابطه آن با دیگر سازهها و ملاکهای مفهومی منتخب، نشان داد که این مقیاس برای سنجش نظمبخشی انگیزشی یادگیرندگان، ابزاری روا و پایاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اندازهگیری، روایی سازه، مقیاس نظمبخشی انگیزشی، یادگیری خودنظمبخش،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اندازهگیری, روایی سازه, مقیاس نظمبخشی انگیزشی, یادگیری خودنظمبخش
نویسندگان مقاله
علی خدائی |
استادیار، گروه روانشناسی ، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
امید شکری |
استادیار، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران ایران
نشانی اینترنتی
https://jsli.shirazu.ac.ir/article_7217_bfc0c878b24d5f715999a54bb5016abc.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات