این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Nonlinear Analysis and Applications، جلد ۱۵، شماره ۵، صفحات ۱۰۳-۱۱۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the relationship between sales frameworks, mental accounting and the pattern of discounts provided by Domino's customers
چکیده انگلیسی مقاله Based on the theory of mental accounting, customers have different perceptions of spending. Based on this psychological principle in customer decision-making, retailers often change the number of discounts and prices. As a result, in this study, we tried to use a sample of 389 Domino Company customers to examine the effects of customers’ mental accounting due to the discount offering for cheese sales using SPSS software and the Chi-Squared test in this company. Accordingly, a test was arranged in this regard, and customer opinions were measured. Results show that to maximize the understanding of customers’ savings, they should use centralized discount frames, not all discount frames.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Mental Accounting, Entire Discount, Centralized Discount

نویسندگان مقاله Masoud Taherinia |
Accounting Department, Lorestan University, Khoramabad, Iran

Fataneh Hematian |
Accounting Department, Khomein Branch, Islamic Azad University, Markazi Province, Iran


نشانی اینترنتی https://ijnaa.semnan.ac.ir/article_7713_a8a59036e703c7d3dd8d6e83a8ad2ee6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات