این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
انرژی ایران
، جلد ۲۶، شماره ۲، صفحات ۴۶-۶۳
عنوان فارسی
ارائه روشی برای شارژ هوشمند تطبیقی باتری لیتیوم ـ یون در خودروهای الکتریکی با در نظرگیری منافع مشترکین و شرکت بهرهبردار شبکه توزیع
چکیده فارسی مقاله
در بیشتر پژوهشهای مرتبط با برنامهریزی شارژ خودروهای الکتریکی، توان ایستگاه شارژ خودرو یا عددی ثابت و یا عددی پیوسته فرض میشود. در حالی که سازوکار واقعی ایستگاههای شارژ این گونه نیست. نگاه ایدهآل گرایانه به روند شارژ و تأثیر آن بر شبکه برق، باعث سادگی بهینهسازی شارژ هماهنگ شده اما در عمل، افزایش تلفات درونی باتری، کاهش عمر باتری، و اختلاف میان نتایج شبیه سازی و پیادهسازی عملی را به دنبال دارد. با افزایش نفوذ خودروهای الکتریکی، لزوم نزدیکی روشهای شارژ به دنیای واقعی بیشتر شده است. بر این اساس، با توجه به جزئیات فنی روش شارژ و رفتار غیرخطی باتری خودرو در سطوح شارژ و نرخ شارژ، در این مقاله سعی شده که روشی تطبیقی، با در نظرگیری منافع مشترکین و شرکت بهرهبردار ارائه شود. در ابتدا روش شارژ جریان تطبیقی باتری لیتیوم ـ یونی مدلسازی شده که در آن با توجه به مقاومت درونی باتری در هر بازه، مقدار جریان شارژ به طور معکوس تغییر میکند تا کمترین تلفات باتری بدست آید. سپس از این مدل برای شارژ هوشمند خودروهای الکتریکی با درنظرگیری منافع مشترکین (کاهش هزینههای شارژ) و شرکت بهرهبرداری شبکه توزیع (پیکسایی شبکه) در یک شبکه با 37 باس استفاده میشود. نتایج، کارایی مدل پیشنهادی در کاهش تلفات درونی باتری خودروها، کاهش هزینه کل شارژ، و کاهش پیک بار شبکه نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شارژ تطبیقی باتری لیتیوم ـ یونی، شارژ هماهنگ هوشمند خودروی الکتریکی، تلفات درونی باتری، پیکسایی.
عنوان انگلیسی
A Method for Adaptiving Intelligent Charging of Lithium-Ion Battery in Electric Vehicles Considering intrests of Consumers and Distribution Network Exploitation Company
چکیده انگلیسی مقاله
In many studies related to electric vehicle charging, the charging station rate is either assumed to be a constant or a continuous value. While the mechanism of charging stations is not like this. The most common methods of charging lithium-ion batteries are the constant voltage-constant current, multi-stage, pulse or adaptive method. As far as the researchers of this article are concerned, little research has been done on the coordinated charging of electric vehicles, considering the technical details of the battery charging method and the nonlinear behavior of the vehicle battery at charge levels and charge rates. Although this idealistic view simplifies synchronized charge optimization, in practice it leads to increased internal battery losses, reduced battery life, damage to the charger, and a large discrepancy between simulation results and practical implementation. With the increasing penetration of electric vehicles, the need for practical charging methods has increased. In this paper, first, the adaptive current charging method of a lithium-ion battery is modeled, in which the charge current is changed inversely to the battery internal resistance in each state of charge interval to obtain the lowest battery losses. This model is then used for coordinated charging of electric vehicles, taking into account the interests of customers (reducing total charging costs) and the distribution network operation company (peak-shaving) in a real 37-bus network. The results show the efficiency of the proposed model in internal losses minimization of vehicle batteries, the total charging cost reduction and peak shaving of the network.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Adaptive charging of the lithium-ion battery, smart coordinated charging of electric vehicles, battery internal losses, peak-shaving.
نویسندگان مقاله
حسین دهقان | hossien dehghan
جواد شکرالهی مغانی | javad shokrolahi
علیرضا خوشسعادت3 خوشسعادت | alireza khoshsoadat
محمد عابدینی |
نشانی اینترنتی
http://necjournals.ir/browse.php?a_code=A-10-2711-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
فن آوری های نوین انرژی های تجدید ناپذیر
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات