این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۱۲، شماره ۱ (پیاپی ۴۵)، صفحات ۵۳-۷۲
عنوان فارسی
مدیران سازمانهای دولتی، عروسکان خیمه شب بازی یا کارگزاران شایسته
چکیده فارسی مقاله
بروز و ظهور صاحبمنصبان ناشایسسته و بله قربانگو که همچون عروسکان خیمه شب بازی با تملق و چاپلوسی درصدد اطاعت محض از فرمانها مافوق بوده و کلید رشد خود را در تملقگویی و بله قربانگویی دیدهاند و نه در تخصص و تعهد و خدمترسانی خالصانه، عواقب و پیامدهای ناگواری در سازمانها خواهد داشت. ازاینرو هدف پژوهش حاضر تحلیل پدیده عروسک خیمه شب بازی در مدیران است. پژوهش حاضر اکتشافی و با بهرهگیری از رویکرد کیفی با روش تحلیل مضمون صورت گرفته است. در پژوهش حاضر بهمنظور گردآوری اطلاعات از روش مصاحبه عمیق استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه خبرگان و متخصصان درزمینه سازمان و مدیریت هستند. روش نمونهگیری پژوهش، روش نمونهگیری هدفمند است. در این پژوهش 13 مصاحبه برای رسیدن به نقطه اشباع نظری صورت گرفت. یافتهها در قالب 368 کدباز، 94 مضمون پایه، 45 مضمون سازماندهنده احصا گردید. با توجه به مضامین سازماندهنده و همچنین تحلیل مضامین منجر به شناسایی 4 مضمون فراگیر شرایط زمینهای، عوامل فردی، شرایط مداخلهگرو پیامدها شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیران، سازمانهای دولتی، عروسکان خیمه شب بازی، کارگزاران شایسته، چاپلوسی و تملق،
عنوان انگلیسی
Managers of Government Agencies, Puppets or Good Brokers
چکیده انگلیسی مقاله
The appearance of unworthy and yes sacrificial office holders who, like marionettes with flattery and flattery, are trying to obey the orders of their superiors and have seen the key to their growth in flattery and yes sacrificialism and not in expertise, commitment and sincere service. It will have unfortunate consequences in organizations. Therefore, the purpose of this study is to analyze the phenomenon of marquee dolls in managers. The present research has been exploratory and using a qualitative approach with content analysis method. In the present study, in-depth interview method was used to collect information. The statistical population of this research is all experts and specialists in the field of organization, management theories, organizational behavior, human resources and organizational management. The sampling method of the research is purposeful sampling method. In this study, 13 interviews were conducted to reach the saturation point. Findings were counted in the form of 368 open source, 94 basic themes, 45 organizing themes. According to the organizing themes and also the mentality formed during the research, 4 comprehensive themes were identified. Thematic analysis led to the identification of 4 comprehensive themes of contextual conditions, individual factors, intervention conditions and consequences
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدیران, سازمانهای دولتی, عروسکان خیمه شب بازی, کارگزاران شایسته, چاپلوسی و تملق
نویسندگان مقاله
مهدی محمدی |
استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
فرشید اصلانی |
استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
حبیب کاظمی |
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه پیام نور، اصفهان، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_10595_a286bcc756a23b0588d9c280ffe9b4f7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات