این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۵۹-۷۸
عنوان فارسی
شناسایی مولفههای مراحل مختلف رشد شرکتهای نوآور در تعامل با سرمایهگذاران خطرپذیر
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مطالعه بررسی نمونههای عملی تعامل شرکتهای نوآور با سرمایهگذاران میباشد تا جنبههای دقیقتری از چالشهای هر مرحله رشد را مشخص کند و نهایتا سرمایهگذاران بتوانند باتوجه به مرحله رشدیافتگی شرکت، قرارداد سرمایهگذاری خود را به بهترین شیوه ممکن تنظیم کنند. در ادبیات نظری سرمایهگذاری خطرپذیر، بررسی چالش میان سرمایهگذاران و کارآفرینان، در چارچوب نظریه کارگزاری (بررسی عدم تقارن اطلاعاتی و عدم همسویی منافع) میگنجد. از طرفی نزدیکترین رویکرد نظری در مطالعه تغییرات مولفههای شرکت در هر مرحله رشد، رویکرد ترکیبگرا به رشد سازمان میباشد. در این مطالعهی کاربردی، با استفاده از روش نظریه مبتنی بر داده که شیوهای توصیفی مبتنی بر استقرا برای ارائه نظریهای در خصوص پدیدههاست، چالشهای تعامل صاحبان ایده با سرمایهگذاران در مراحل مختلف رشد از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته و گردآوری اطلاعات واقعی مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیل دادهها از طریق کدگذاری و شناسایی ارتباط میان مقولات مختلف، نشان میدهد محصول، بازار، مهارتهای کارآفرین و نوع ریسک در مراحل مختلف رشد کسبوکار تغییر مییابد و ضروری است رویکرد سرمایهگذاری نیز بر اساس آن تغییر کند. در نتیجه سرمایهگذاری جهت جلب اعتماد و شناخت کارآفرین در مرحله جنینی با مولفههای کسبوکار همخوانی بیشتری دارد. در مرحله نوپایی بکارگیری سازوکارهای پایش ونظارت در سرمایهگذاری ضروری هستند و در مرحله رشدیافتگی، ابعاد مختلف مشارکت بر حسب میزان مالکیت طرفین از کسبوکار تعیین خواهد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Main Characteristic of Entrepreneurial Venture-backed Firms in Different Stages of Growth
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this article is to study real cases of startup and venture-backed firms to recognize aspects of growth in them, thereby investors can design contracts in different stages of firm's development. Challenges between venture capitals and entrepreneurs are studied in the theoretical framework of agency theory (reducing information asymmetry and mitigating conflict of interest). Also the most relevant approach to the firm's growth is configuration perspective to growth. Using Grounded Theory procedure for analyzing data gathered from semi-structured interviews with entrepreneurs and their investors, it is perceived that the product, its market, entrepreneur's abilities and business risks differs in every stage of growth and changing the investment approach is needed in regard. So, an investment approach to gain entrepreneur's companion, best fits with firm's characteristics in seed stage. In startup stage, investors should use more monitoring and controlling tools. Finally, in growth stage, partnership aspects will depend on firm's ownership. Entrepreneurial venture-backed Firms, Stages of Growth, Venture Capital, Grounded Theory, Agency Theory
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_59836_ca62d9c554c47d9a09ef765d8354aa92.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-311572.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات