این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۹۹-۱۱۷
عنوان فارسی
بررسی تاثیر آموزشهای رسمی کارآفرینی بر شکلگیری قصد کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله
امروزه با توجه به نیاز روزافزون به آموزشهای کوتاه مدت کارآفرینی، آموزش رسمی در این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردارگردیده است. از اینرو پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش رسمی کارآفرینی بر شکلگیری قصد کارآفرینانه در فراگیران با تاکید بر نقش میانجیگری کسب مهارتهای کارآفرینی پرداخته است. این پژوهش بر مبنای هدف کاربردی و از نظرماهیت توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل مربیان و فراگیران آموزش های رسمی کارآفرینی در آموزشگاههای آزاد فنی حرفهای خراسان شمالی به تعداد 465 نفر میباشد که از میان آنان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی تعداد 210 نفر انتخاب گردیدند. جمعآوری دادهها از طریق پرسش نامههای استاندارد صورت پذیرفت و برای تحلیل دادهها از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که ارتقاء مهارتهای کارآفرینی در فرآیند آموزش رسمی کارآفرینی بر ایجاد قصد کارآفرینانه در فراگیران تاثیرمثبت دارد. همچنین دو عامل ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه و انگیزه کارآفرینانه رابطه بین کسب مهارتهای کارآفرینی و ایجاد قصد کارآفرینانه را تعدیل نموده و به نحو چشمگیری بر اثربخشی آموزش های رسمی کارآفرینی تاثیرگذار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Formal Entrepreneurship Trainings on Entrepreneurial Intention
چکیده انگلیسی مقاله
Due to the growing need for entrepreneurship short-term training, formal education in this area is of great importance. In terms of objective, this study is an empirical study, and the research methodology is descriptive-correlative. The research population includes 465 learners and instructors in professional training academies of North Khorasan Province. Two hundred and ten individuals were selected by Cochran's sample size formula and random sampling method. Measurement tool in this research was standard questionnaire and structural equation modeling technique (SEM) and SMART PLS 2 software were used for data analysis. The results show that the entrepreneurship skills mediate the relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intention. The entrepreneurial personality and motivation moderate the relation between entrepreneurial skills and entrepreneurial intention. The results also show that participation in informal education courses has significantly positive impact on creating the entrepreneurial intention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_59838_6bf96cc867085ff60f24c1992119118d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-311574.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات