این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
زمین شناسی مهندسی، جلد ۱۰، شماره ۲nd conferences on earthquake engineering (Alborz Province)، صفحات ۱۲۵-۱۴۴

عنوان فارسی مدل‌سازی عددی ارتعاشات زمین ناشی از عملیات شمع‌کوبی ضربه‌ای با استفاده از روش المان محدود
چکیده فارسی مقاله کوبش متوالی چکش شمع‌کوب بر سر شمع پیش ساخته برای نصب شمع در زمین را شمع‌کوبی ضربه‌ای می‌نامند. امروزه کاربرد وسیع روش شمع‌کوبی ضربه‌ای در اجرای پی‌های عمیق (شمع‌ها) غیرقابل انکار است؛ به‌طوری‌که در میان منابع تولید کننده ارتعاشات در زمین، شمع‌کوبی متداول‌ترین منبع تولید‌کننده ارتعاشات ساخت‌و‌ساز است. این ارتعاشات زمین در حین شمع‌کوبی مهم‌ترین عامل محدود‌کننده به‌کارگیری این روش است، از این رو، برای جلوگیری از خرابی سازه‌ای و حفظ آرامش ساکنین پیش‌بینی قابل قبول از دامنۀ ارتعاشات پیش از اجرای هر پروژه ضروری است. برای این منظور، بی‌تردید مدل‌سازی عددی سریع‌ترین، دقیق‌ترین و اقتصادی‌ترین گزینه است، اما تا به امروز مدل‌سازی روند صحیح نصب شمع یکی از مشکلات اصلی در مدل‌سازی عددی شمع‌کوبی بوده است. پژوهش حاضر تلاش دارد که با استفاده از نرم‌افزار اجزای محدود ABAQUS مدل‌سازی عددی عملیات شمع‌کوبی ضربه‌ای به‌طور موفقیت‌آمیز از سطح زمین تا عمق دلخواه بدون در نظرگیری فرضیات ساده‌کننده متداول محققان گذشته و با در نظرگیری جزئیات مشابه کارهای عملی، تطابق بهتر ارتعاشات نسبت به نتایج عددی گذشته با نتایج صحرایی بر حسب حداکثر سرعت ذره (PPV) نتیجه گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Numerical Modeling of Ground Vibrations Induced by Impact Pile Driving Using Finite Element Method
چکیده انگلیسی مقاله Consecutive impacts of pile driver hammer on a precast pile head for pile installation in the ground is called impact pile driving. Nowadays, the widespread use of impact pile driving in pile foundations construction is undeniable; As a result, pile driving is the most common source of construction vibrations among the sources of producing ground vibrations. The ground vibrations during pile driving is the most important factor of limiting the use of this method. Thus, to avoid structural damages, acceptable prediction of ground vibration before any project implementation is necessary. For this purpose, numerical modeling is undoubtedly the most accurate, economical and fastest way; but up to now, correct modeling of pile installation process has been the main problem in numerical modeling of pile driving. This study aims to achieve better match of ground vibrations with field results compared to the previous numerical results in terms of peak particle velocity by modeling impact pile driving operation through ABAQUS finite element software from ground surface to a desired depth without considering previous researchers assumptions and considering the details of practical works.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آبتین فرشی همایون روز | a farshi homayuon rooz
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

امیر حمیدی | a hamidi
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

مجید پورجنابی | m puorjenabi
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)


نشانی اینترنتی http://jeg.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-41-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/885/article-885-311723.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده ژئوتکنیک (مکانیک خاک و سنگ)
نوع مقاله منتشر شده مقاله استخراج شده از پایان نامه
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات