این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۲۵-۵۰
عنوان فارسی
تأثیر کار هیجانی و فرسودگی هیجانی بر تعهد سازمانی عاطفی: نقش میانجی رضایت شغلی.
چکیده فارسی مقاله
فهم و کنترل هیجانهای فروشندگان برای سازمانها لازم است. مدیریت با کنترل تأثیر هیجانها بر شغل میتواند نیروی فروش خود را ترفیع و افزایش دهد. با این حال، ادبیات مربوط به هیجانات فروشندگان نادیده گرفته شده است. تحقیق حاضر، یک مدل فرایند هیجانات کاری یکپارچه را برای فهم بهتر مؤلفه هیجان نیروی فروش در محیط خردهفروشی فراهم کرده است. جامعه آماری این فروشندگان فروشگاههای شهروند در شهر تهران است و برای به دست آوردن حجم نمونه از روش نمونهگیری تصادفی ساده و فرمول کوکران استفاده شده است. در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات، روش کتابخانهای و میدانی به کار گرفته شده است. تحقیق حاضر بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی به دست آوردن دادههای مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری، موجود در بستههای نرمافزاری LISREL و SPSS استفاده شده است. تحقیق حاضر به بررسی تأثیر کار هیجانی و فرسودگی هیجانی بر تعهد سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت شغلی میپردازد. یافتهها حاکی از آن هستند که کار هیجانی تأثیر معناداری بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی دارد، درحالی که فرسودگی هیجانی فقط بر رضایت تأثیر معناداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فرسودگی هیجانی، کار هیجانی، رضایت شغلی، تعهد سازمانی عاطفی،
عنوان انگلیسی
The Effect of Emotional Labor and Emotional Exhaustion on Affective Organizational Commitment: The Mediating Role of Job Satisfaction.
چکیده انگلیسی مقاله
It is essential for organizations to understand and manage salespeople's emotions. By controlling the effects of emotions on job, management can promote and enhance its sales force. However, the literature on salespersons' emotions has been largely overlooked. This paper establishes an integrative work emotions process model to better understand the emotional component of the sales force in a retail context. Research population of these salespeople is Shahrvand stores in Tehran city. To obtain the required sample size, simple random sampling and Cochran formula are used. To gather the required data, library and field methods are used. The present study is practical in terms of purpose and descriptive correlational in terms of data collection procedure. To analyze the data, confirmatory factor analysis and structural equation modeling, available in LISERAL and SPSS are used. This study examines the impact of emotional work and emotional exhaustion on organizational commitment with the mediating role of job satisfaction. Findings show that emotional work has a significant effect on job satisfaction and organizational commitment, while emotional exhaustion has a significant effect only on job satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
داود فیض |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
مهدی دهقانی سلطانی | dehghani soltani
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
حسین فارسی زاده |
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
الهام فرجی |
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد ایلام، دانشگاه آزاد اسلامی
سازمان اصلی تایید شده
: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات