این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بهینهسازی سبد مشتریان در تخصیص بودجه بازاریابی با رویکرد ترکیبی تحلیل پوششی دادهها و بهینهسازی استوار
چکیده فارسی مقاله
امروزه سازمانها به منظور حفظ و بهبود موقعیت خود در بازارهای رقابتی، مایلند بودجههای قابل توجهی را صرف ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان نمایند. از این رو مدیران بازاریابی همواره با چالش تخصیص بودجههای در دست و انتخاب بهترین اقدامات نوآورانه روبرو هستند. بنابراین انجام تحلیلهای کارآمد و تدوین رفتار مناسب در تخصیص منابع به مشتریان امری ضروری است. هدف این مقاله ارائه مدلی دو مرحلهای برای مدیریت سبد مشتریان با استفاده از دو رویکرد تحلیل پوششی دادهها و بهینهسازی استوار میباشد. در مرحله اول کارایی تمام مشتریان با مدل همتای استوار مدل BCC مورد ارزیابی قرار میگیرد و مشتریان کاندید برای سبد بهینه جهت تخصیص منابع انتخاب میگردند. در مرحله بعد تخصیص منابع با هدف ماکزیممسازی نسبت ارزش طول عمر مشتریان به هزینههای بازاریابی صرف شده برای مشتری انجام میگردد. مدل پیشنهاد شده برای مشتریان شرکت تولیدی بهبان که در زمینه تولید دارو فعالیت میکند پیادهسازی گردید و نتایج مورد تحلیل قرار گرفت. نوآوری این تحقیق، استفاده همزمان از تحلیل پوششی دادهها و بهینهسازی استوار در ارزیابی عملکرد مشتریان میباشد. نتایج نشان داد با استفاده از این رویکرد، مشتریانی که کاندید سبد نهایی جهت تخصیص منابع میشوند، ارزش مورد انتظار بیشتری را نسبت به سایر رویکردهای ذکرشده در ادبیات تحقیق خواهند داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Customer Portfolio Optimization in Marketing Budgets Allocation Using Data Envelopment Analysis and Robust Optimization
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجتبی صالحی |
مریم نوری |
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-365&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات