این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
صنعت لاستیک
، جلد ۲۸، شماره ۱۱۲، صفحات ۸۹-۱۰۷
عنوان فارسی
مدل سازی قصد خرید در نسل زد
چکیده فارسی مقاله
در بین نسل های حال حاضر جهان، نسل زد که به تازگی دارای قدرت خرید شده اند، سهم بسیار بزرگی از مصرف کالاها و خدمات را به خود اختصاص داده است و به دلیل افزایش فزاینده قدرت خرید، در مرکز توجه قرار گرفته اند. اما با وجودی که این نسل، تاثیرگذارترین گروه مصرف کنند گان در جهان می باشند، الگوهای های خرید آنها به ندرت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت است. در بین محصولات مختلف نیز خودرو یکی از محصولات کلیدی برای بررسی رفتار خرید این نسل می باشد. هدف این پژوهش توسعه ادراک در زمینه رفتار خرید این نسل و مدل سازی جامع در این زمینه می باشد. بعد از استخراج مدل پژوهش، داده ها از نمونه ای مشتمل بر 400 نفر از افراد نسل زد جمع آوری گردید. متغیرهای مورد استفاده در این پژوهش بر گرفته از واکاوی گسترده پیشینه پژوهش بوده و پایایی و روایی ابزار نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و برای آزمون مدل و فرضیه های پیشنهادی از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها حاکی از این می باشد که مسئولیت اجتماعی شرکت به شکل مستقیم و غیر مستقیم(با اثرگذاری بر رضایت و قیمت منصفانه) بر قصد خرید اثر گذار می باشد.رضایت، قیمت منصفانه،اینفلوئنسرها،رسانه های اجتماعی و درگیری با برند نیز پیش بینی کننده قصد خرید می باشند. اعتماد برند از یک سو از رضایت برند اثر می پذیرد و از سوی دیگر بر قصد خرید وفاداری اثر گذار می باشد. وفاداری نیز به نوبه خود بر قصد خرید اثر گذار می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قصد خریدنسل زد،مسئولیت اجتماعی شرکت،درگیری با برند،وفاداری،رضایت،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
قصد خریدنسل زد,مسئولیت اجتماعی شرکت,درگیری با برند,وفاداری,رضایت
نویسندگان مقاله
حسین حاجی بابائی |
استادیارگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
فاطمه نورشرق |
گروه مدیریت بازرگانی، واحد نجفآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجفآباد، ایران
تحفه قبادی لموکی |
گروه مدیریت، واحدهمدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.iranrubbermag.ir/article_196045_c8741b682a9c55e1a9889079b5d165b3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات