این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۳، شماره ۸۷، صفحات ۳۷-۶۴

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر قصد استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام در فعالیت‌های آموزشی در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده فارسی مقاله امروزه، شبکه‌های اجتماعی و از آن جمله تلگرام، جزء جدایی‌‌ناپذیر زندگی بسیاری از دانشجویان شده‌اند و این در حالی است که استفاده دانشجویان از این شبکه‌ها در زمینه فعالیت‌‌های آموزشی و درسی بسیار ناچیز است. بر این اساس و با در نظر گرفتن اهمیت قصد رفتاری به عنوان قوی‌‌ترین متغیر پیش‌بینی‌‌کننده رفتار افراد، پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر قصد استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام در فعالیت‌‌های آموزشی در میان دانشجویان انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش را 767 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل داده‌اند که 196 نفر از آنان با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، با انتساب متناسب انتخاب شده‌اند. نتایج نشان می‌دهد که متغیرهای برداشت ذهنی از مفید بودن استفاده و همچنین برداشت ذهنی از جذابیت استفاده و نگرش اثر مثبت و معناداری بر قصد استفاده دانشجویان از شبکه اجتماعی تلگرام در فعالیت‌‌های آموزشی داشته‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رسانه‌های اجتماعی، تلگرام، آموزش عالی، قصد استفاده،

عنوان انگلیسی Factors Affecting the Intention of Using Telegram in Educational Activities Case Study: Mashhad University Students
چکیده انگلیسی مقاله Today, social networks, including Telegram, have become an integral part of many university students’ life; however, using these networks for educational purpose is too low to mention. Given the significance of intentional behavior as the strongest variable predicting individuals’ behavior, the present research aims to study factors affecting the intention of students using Telegram. The population consisted of 767 M.S. students majoring in agriculture in Mashhad Ferdowsi University, of which 196 individuals were selected using stratified sampling method. Findings indicate that such variables as perceived usefulness and attractiveness as well as positive affect attitude and meaningfulness have to do with the intention of students using Telegram for educational purposes.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله روح اله رضایی |
دکترای ترویج و آموزش کشاورزی، دانشیار دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)

لیلا صفا |
دکترای ترویج و آموزش کشاورزی، استادیار دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)

منصوره ادیبی |
کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه زنجان (Zanjan university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23257_fbc5a8ab44de14ef4e0652134b057073.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-314264.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات