این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۷۳۳-۷۵۰

عنوان فارسی شناسایی راهکار‌های مؤثر در افزایش اثربخشی اطلاعاتی وبگاه هتل-ها (مطالعۀ موردی: هتل‌های برتر شهرهای گردشگرپذیر کشور)
چکیده فارسی مقاله ضعف اطلاع­رسانی وبگاه هتل­های مقاصد گردشگری ایران، به عاملی بازدارنده در جذب گردشگران بالقوه از سراسر جهان بدل شده ­است. هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در بهبود اثربخشی اطلاعاتی وبگاه­ هتل­های برتر کشور، براساس مصاحبه­­های عمیق با 25 مدیر هتل (مدیران عامل، مدیران روابط عمومی و مدیران وبگاه هتل­) است. این مدیران به­شیو­ۀ نمونه­گیری هدفمند از میان جامعۀ پژوهش (هتل­های 3، 4 و 5 ستارۀ تهران و اصفهان از گردشگرپذیرترین شهرهای کشور) برگزیده شدند. طراحی چارچوب مفهومی اولیۀ تحقیق با استناد به سوابق پژوهش، تحلیل اطلاعات به‎دست‎آمده از مصاحبه­ با مدیران یادشده و به‎کمک کدگذاری باز، به تأیید 4 بُعد مؤثر در بهبود اثربخشی­ اطلاعاتی وبگاه هتل­ها و تغییراتی در مؤلفه­های آن در مقایسه با پژوهش­های پیشین و نیز، اولویت­بندی آنها به‎ترتیب زیر انجامید: مشتری­مداری، گرایش به فناوری، گرایش به بازاریابی و امنیت­گرایی. نتایج این پژوهش می‎تواند با تغییر نگرش مدیران تمام هتل­ها و نیز جلب توجه و همکاری مجامع صنفی و متولیان دولتی این حوزه، اثربخشی اطلاعاتی ­وبگاه هتل­ها و از پی آن، شمار گردشگران داخلی و به­ویژه خارجی کشور را بهبود بخشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اثربخشی اطلاعاتی، گرایش به فناوری، مشتری‌مداری، وبگاه هتل،

عنوان انگلیسی Identifying Effective Solutions for Improving the Informative Effectiveness of Hotels’ Websites (Case Study: Top Hotels of Touristic Cities in Iran)
چکیده انگلیسی مقاله Poorinformative websites of hotels in Iranian tourist destinations has turned to a deterrent factor in attracting potential tourists from all over the world. The main goal of this study was to identify effective solutions for improving the informative effectiveness of Iranian top hotels' websites based on interviews with 25 hotel managers (i.e. CEOs, Public Relations Managers and IT Managers). Interviewees were selected through purposive sampling from the research population (including, three, four and five star hotels of Tehran and Isfahan-the most touristic cities in Iran). Designing an initial conceptual framework for research based on literature review and analysis of the collected information from interviews, by means of open coding technique resulted in identifying four effective dimensions on informative effectiveness of hotels' websites. Basically on the basis of their roles these dimensions were ranked as follows: customer orientation, technology orientation, marketing orientation and tendency towards security. Research results could improve informative effectiveness of hotels' websites as well as number of domestic and especially foreign tourists through changing attitude of hotel managers and encouraging professional associations state authorities in the related field.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید جعفری مقدم | jafari moghadam
استادیار مدیریت کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

نوشین هاشمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_58567_c5fc6f3e5a524304d6a0b00fdd32c897.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-314718.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات