این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۷۵۱-۷۷۰
عنوان فارسی
نقش میانجی سرمایۀ اجتماعی در تأثیر رسانههای اجتماعی بر کیفیت دانش سازمانی و عملکرد نوآورانه
چکیده فارسی مقاله
امروزه سازمانهای خدماتی در محیطی بسیار رقابتی و پویا فعالیت میکنند که در آن بهبود عملکرد به بهرهبرداری مؤثر از منابع دانشی و سرمایههای ناملموس بستگی دارد. از این رو، پژوهش حاضر به بررسی نقش سرمایۀ اجتماعی در تأثیر بهکارگیری یکپارچه رسانههای اجتماعی بر بهبود کیفیت دانش سازمانی و عملکرد نوآورانه پرداخته است. این پژوهش روی نمونۀ 280 نفری از کارکنان سرپرستی شعب بانک صادرات استان مازندران اجرا شده است. پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی است و از نظر گردآوری دادهها از دسته پژوهشهای توصیفی ـ همبستگی بهشمار میرود. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامۀ استاندارد است. دادهها بهکمک مدلیابی معادلات ساختاری در نرمافزارهای SPSS22 و Warp PLS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد کاربرد یکپارچه رسانۀ اجتماعی بر کیفیت دانش و عملکرد نوآورانۀ سازمان تأثیری مثبت و معناداری میگذارد و ابعاد سهگانۀ سرمایۀ اجتماعی ضمن تأثیر همافزا بر یکدیگر، در این رابطه نقش میانجی دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying the Intervening Role of Social Capital in the Effect on Corporate Social Media on Quality of Knowledge and Innovational Performance
چکیده انگلیسی مقاله
Today service organizations operate in highly dynamic and competitive environment where improving performance depends on effective utilization of intangible assets. Accordingly, this study investigated the intervening role of social capital in the effect of social media assimilation on the quality of organizational knowledge and innovational performance. This study has been done in a sample of 280 employees of Saderat bank branches in Mazandaran province. The present study was an applied and descriptive research. The structural equation modeling through SPSS22 and Warp PLS software were used for date analyzing. The results showed that assimilation of social media had a positive and significant impact on quality of organizational knowledge and innovational performance. Social capital has a significant intervening role in these relations. Furthermore, improving the quality of organizational knowledge can promote innovational performance
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ناصر عسگری |
استادیار مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه شهید ستاری، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هوایی شهید ستاری (Shahid sattari university of aeronautical engineering)
بهنام جهانی |
کارشناسارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_58868_436fb0759797cee31b8db2d437088270.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-314719.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات