این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۸۱۱-۸۳۲
عنوان فارسی
ارائۀ چارچوبی برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی و اقدام برای تجارت الکترونیک در شرکت لبنیاتی رامک شیراز
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف ارائۀ چارچوبی برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی شرکت رامک شیراز اجرا شده است. بدین منظور، پس از مرور مطالعات پیشین در زمینۀ آمادگی الکترونیکی و انتخاب مدل مناسب، شاخصهای مدل در قالب پرسشنامهای در اختیار خبرگان قرار گرفت و بهکمک روش غربالگری فازی، تعداد 49 شاخص برای ادامۀ کار نهایی شد. سپس بهکمک روش ترکیبی دیماتل و تحلیل فرایند شبکهای، وزن شاخصها بهدست آمد. درنهایت، آمادگی الکترونیکی از طریق اجرای آزمون تی تکنمونهای آزمایش شد. تجزیه و تحلیلها نشان میدهد شرکت در شاخصهای سهم بازار شرکت، تطابق با کیفیت استانداردهای بینالمللی فناوری ارتباطات و اطلاعات، پهنای باند بالا، تنوع کانالهای ارتباطی، کیفیت زیرساختهای تکنولوژی در سراسر کشور و موانع سرمایهگذاری تجارت یا هرگونه نظارت دیگر، از آمادگی لازم برخوردار است. نتایج تحلیل شکاف نیز نشان داد ابعاد محیط خارجی، آمادگی اطلاعاتی و ارتباطی و منابع انسانی، بهترتیب در بیشترین اولویت برای اقدام اجرایی شرکت قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Providing a Framework for E-readiness Assessment and Action for E-Commerce in Ramak Dairy Company in Shiraz
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to provide a framework to assess the e-readiness of Ramak Company in Shiraz. To that end, after reviewing the related literature in the field of e-readiness and selecting the proper model, the model parameters were distributed among experts in the form of a questionnaire, and with the help of fuzzy screening, 49 indicators were finalized. Then, using the combination method of DEMATEL and Analysis of Network process, weight of the indicators was obtained. Finally, e-readiness of the indicators was investigated through proper statistical tests. The analysis indicated that the company had necessary preparation in the following indicators "market share of company" and "compliance with quality of ICT international standards", "high bandwidth availability" and "diversity of communication channels available", "quality of national wide ICT infrastructures" and "obstacles of trade investment" and any other observation. By doing the gap analysis, it was found that the dimensions of external environment readiness, the ICT readiness and external environment readiness, respectively had the highest priorities for enforcement action.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی محمدی |
استاد گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
فرزانه برهمند |
کارشناسارشد مدیریت صنعتی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
پیام شجاعی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_59955_8295a99663b3bdee0b03dc9f22606608.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-314722.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات