این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۲۲، شماره ۳، صفحات ۹۹-۱۱۰
عنوان فارسی
شناسایی عوامل و مولفههای موثر بر همکاری مبتنی بر اعتماد در زنجیره تأمین صنعت خودرو و تأثیر آنها بر عملکرد شرکتها ی عضو زنجیره
چکیده فارسی مقاله
هدف از این تحقیق، شناسایی عوامل و مولفههایی است که بر ایجاد یک همکاری مبتنی بر اعتماد در زنجیره تأمین صنعت خودرو موثر باشند و تأثیر این عوامل و مولفهها بر عملکرد شرکتهای عضو زنجیره تأمین. این پژوهش در دو مرحله انجام میگیرد، در مرحله نخست با مطالعه پیشینه تحقیق و ادبیات موضوع و مصاحبه و نظر سنجی از صاحب نظران و خبرگان دانشگاهی و صنعت، چهار متغیر مکنون همکاری مبتنی بر اعتماد در صنعت خودرو شناسایی و مدل اولیه تحقیق طراحی شده است. مرحله دوم تحقیق، با رویکرد معادلات ساختاری تأییدی و تحلیل مسیر به تأثیر این متغیرها بر همکاری مبتنی بر اعتماد، و تأثیر همکاری مبتنی بر اعتماد بر عملکرد شرکت های عضو زنجیره تأمین صنعت خودرو مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه پژوهش شرکتهای عضو زنجیره تأمین ایران خودرو و سایپا اعم از (قطعه سازان، تولید کنندگان اصلی خودرو و توزیع کنندگان) بوده است. شیوه گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده که در اختیار 400 شرکت قرار داده شد"به هر شرکت یک پرسشنامه" از این میان 196 پرسشنامه قابل استفاده بازگشت داده شد که مورد تحلیل قرار گرفت. در این مرحله، نخست با تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر، پایایی شاخصهای استخراج شده مدل در مرحله نخست تحقیق آزمون شد که همگی مورد تأیید قرار گرفتند. بر اساس مدل مفهومی تحقیق چهار فرضیه تدوین گردید و از طریق تحلیل مسیر مورد آزمون قرار گرفتند بر اساس یافتههای تحقیق سه فرضیه تأیید شدند و یک فرضیه نیز رد شد. با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیق پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد شرکتهای عضو زنجیره تأمین صنعت خودرو و برای پژوهشهای آتی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying the factors and components affecting trust-based cooperation in the automobile supply chain and their impact on the performance of the chain member companies
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to identify factors and components that affect a trust-based cooperation in the automobile supply chain and their impact on the performance of the supply chain companies. This paper includes 2 parts. In the first part, by studying the research history and literature and interviewing academic and industrial scholars and experts, four hidden variables of trust-based cooperation in automobile industry were identified and the basic research model was designed. In the second part, using Structural Equation verification and path analysis, the impact of these variables on trust-based cooperation and the impact of trust-based cooperation on the performance of the supply chain companies were studied. Research population consisted of Iran-Khodro and Saipa’s supply chain companies including part makers, major car manufacturers and distributors. Data gathering method was questionnaires that were given to 400 companies –one questionnaire per company- 196 of which were returned and analyzed. In this phase, first, by confirmatory factor analysis and path analysis, validity and stability of the indexes that were derived from the model in the first phase, were tested, all of which were confirmed. Four hypotheses were developed based on the conceptual model of the research and tested by path analysis. According to the findings, 3 of the hypotheses were confirmed and one was rejected. Based on the results of the research, some suggestions were presented for improving the performance of companies in the automobile supply chain and for future researches.
.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن رفیع پور | rafi pour
phd student department of industrial management, faculty of management and accounting of allameh tabatabai university, tehran, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
جهانیار بامداد suf | bamdad suf
assistant professor of industrial management, faculty of management and accounting of allameh tabatabai university, tehran, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مقصود امیری |
professor, department of industrial management, faculty of management and accounting of allameh tabatabai university, tehran, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
jamshi صالحی صدقیانی | salehi sadaghiyani
professor, department of industrial management, faculty of management and accounting of allameh tabatabai university, tehran, iran.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_15992_289a4098ee235752d96681fe7e2807f9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/541/article-541-314956.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات