این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۲۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
نقش تناسب ویژگیهای شخصیتی مصرفکننده با شخصیت برند در توسعۀ وفاداری به برند
چکیده فارسی مقاله
شخصیت برند متفاوت، نقش حیاتی و مهمی در موفقیت یک برند ایفا میکند و مشتریان یا شخصیتهای متفاوت، برندهای با شخصیت متناسب و همسو با خود را میپسندند. تناسب و همسویی شخصیت مصرفکننده و شخصیتِ برند وفاداری به برند را در پی خواهد داشت. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدف ارزیابی رابطۀ ویژگیهای شخصیتی مصرفکننده، شخصیت برند و وفاداری به برند انجام شده است.
این تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی بوده و برای گردآوری دادهها از ابزار اندازهگیری پرسشنامه استفاده شده است. نتایج تحلیل حاکی از روایی و پایایی پرسشنامۀ مورد استفاده بود. جامعۀ آماری تحقیق حاضر را مصرفکنندگان گوشیهای تلفن همراه شهر تهران تشکیل میدهند. جهت تحلیل دادهها نیز دو بستۀ نرمافزاریSPSS و LISREL استفاده شد.
یافتههای این تحقیق نشان داد که ویژگیهای شخصیتی مصرفکنندگان تأثیر معنیداری بر شخصیت برند؛ شخصیت برند تأثیر معنیداری بر وفاداری به برند؛ و در نهایت ویژگیهای شخصیتی مصرفکنندگان تأثیر معنیداری بر وفاداری به برند در صنعت گوشی تلفن همراه دارند؛ به عبارت دیگر، هر سه فرضیۀ تحقیق مورد تأیید قرار گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role oF Consumer Personality Traits Fitness with the Brand Personality in Brand Loyalty Development
چکیده انگلیسی مقاله
Thedifferent brand personality has a vital and important role in the success of a brand and customers with different personalities prefer brands which have a proportionate and consistent personality with their personality. The fitness and alignment of the consumer personality and brand personality will lead to brand loyalty. Therefore the present study is aimed to assess the relationship between consumer personality traits, brand personality and brand loyalty. This is a descriptive survey study and a questionnaire is used to collect the data. Analysis of the results indicates the validity and reliability of the used questionnaire. The population of the present study consists of the consumers of the mobile phones in Tehran. For data analysis, the SPSS and LISREL software packages are used .Research findings showed that the consumers' personality traits have significant effect on the brand personality; brand personality has significant effect on the brand loyalty, and ultimately consumers' personality traits have significant effect on the brand loyalty in the mobile phone industry. In other words, all of the hypotheses are confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
yadullāh niʿmatī | yadullāh niʿmatī
phd .faculty of management, academia de studii economic din bucuresti, bucharest, romania
hamīd rizā vazīr zanjānī | hamīd rizā vazīr zanjānī
department of business management, payām nūr university pnu.
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات