این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
پژوهش های جامعه شناسی معاصر
، جلد ۵، شماره ۸، صفحات ۴۷-۶۷
عنوان فارسی
بررسی عوامل تربیتی مؤثر، بر جامعهپذیری فرزندان بر اساس روش تحلیل مضمون (مطالعه موردی دو گروه از مادران آسیبدیده شهر اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی کیفی عوامل تربیتی مؤثر در میزان جامعهپذیری کودکان است. جامعه آماری، مادران آسیبپذیر 25 تا 40 ساله را در بر میگیرد که حداقل دارای یک فرزند 6 تا 12 ساله هستند. 15 نفر از این مادران به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. روش تحقیق کیفی بوده و بهمنظور گردآوری اطلاعات از تکنیک مصاحبه استفاده شد. رویکرد نظری مورد استفاده در این مقاله بر پایه نوع خانوادهها، جامعهپذیری و زنان آسیبپذیر میباشد. زنان آسیبپذیر انتخابشده زنان معتاد و زنان همسر معتاد هستند. برای بررسی عوامل تربیتی مؤثر بر جامعهپذیری لازم بود در ابتدا مدل تربیتی خانوادهها مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت عوامل تربیتی مؤثر بهصورت سه عامل نگرشها و باورها، همدلی و وابستگی دستهبندی شد و میزان جامعهپذیری کودکان در خانواده با توجه به این عوامل بررسی شد. نتایج این پژوهش نشان داده است که اکثر این فرزندان بهدلیل عدم وجود امنیت روانی در خانوادههایشان و همچنین طرد شدن از طرف جامعه، جامعهپذیری مناسبی ندارند؛ ولی در صورت ایجاد بستر مناسب و رفع مشکلات میتوانند عضو مؤثری در جامعه باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جامعهپذیری، زنان آسیبپذیر، سبک فرزندپروری، خانواده،
عنوان انگلیسی
Evaluation of Educational factors affecting the socialization of children based on content analysis (The Study two groups of mothers affected in Isfahan)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to evaluate qualitative factors affecting education in the socialization of children. The population, vulnerable mothers aged 25 to 40 in the opening, at least one child 6 to 12 years old. 15 of these cases were selected by convenience sampling method. . Qualitative research methods and interview techniques were used to collect data. The theoretical approach used in this article, based on the type of family, socialization, and women are vulnerable. Selected vulnerable women addicted women and women are addicted wife. To investigate the Educational factors affecting the socialization of children , it was necessary first to examine models of family upbringing. Finally, as the three factors of effective pedagogical beliefs and thought, empathy and attachment were categorized and the socialization of children in the family due to the factors studied. The results show that most of these children in families due to the lack of psychological security as well as rejection from society, do not have proper socialization; But if you create the enabling environment problems can be productive member of society.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
socialization, vulnerable women, parenting style, family
نویسندگان مقاله
علی ربانی خوارسگانی | rabbani خوارسگانی
دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
فهیمه مومنی راد | momeni rad
کارشناس ارشد مطالعات زنان، دانشکده اهل البیت ع دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://csr.basu.ac.ir/article_1646_55c7f2fc8804c742b495430814ee6e49.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1371/article-1371-315110.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات