این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی روند پنج ساله وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد وایثارگر دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد و مقایسه آن با دانشجویان غیر شاهد دانشگاه (۱۳۸۹-۱۳۸۴)
چکیده فارسی مقاله مقدمه: با توجه به نقش دانشگاه ها در تربیت نیروی متعهد ومتخصص و مورد نیاز جامعه، بررسی وضعیت نظام آموزشی و آگاهی از نقاط قوت، ضعف و کاستی ها در فرآیند تحصیل دانشجویان یکی از اهداف مهم برای نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی می باشدواز جایگاه واهمیت ویژه برخوردار می باشد.دراین راستا فرزندان معظم شهداءوایثارگران باورودبه دانشگاههاوموسسات آموزش عالی کشوراستمراربخش جهاد مقدس در سنگر علم و دانش می باشند که بررسی روند وضعیت تحصیلی آنان در مقاطع مختلف زمانی می تواند منجر به قضاوت دقیق از پیشرفت علمی این عزیزان باشد.طراحی و اجرای برنامه های مناسب یک امر ضروری است. مطالعه ی حاضر با هدف بررسی روند پنج ساله وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد وایثارگر دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد و مقایسه آن با دانشجویان غیر شاهد دانشگاه انجام شد. اهداف وروش: این مطالعه بصورت مقطعی روی 959 دانشجوی شاهد و ایثارگر و 770 دانشجوی غیر شاهد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و به منظور بررسی روند 5 ساله وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد دانشگاه ( 1384-89 ) ومقایسه آن با دانشجویان غیر شاهد که از نظر جنسی و رشته تحصیلی با آنها همسان شده بودند صورت گرفت . اطلاعات دموگرافیک و تحصیلی دانشجویان هردو گروه از سیستم سما ء دانشگاه و پرونده دانشجویی آنها جمع آوری و در پرسشنامه محقق ساخته ثبت گردید.معدل تحصیلی به عنوان متغیر پیامد در نظر گرفته شد که بصورت ترم به ترم و سال به سال و از ابتدای سال تحصیلی 84 بین دو گروه مورد بررسی ومقایسه قرار گرفت. آزمون های آماری Student t-test و Repeated ANOVA جهت آنالیز و مقایسه دو گروه و با سطح اطمینان 95 درصد مورد استفاده قرار گرقت. نتایج: مطالعه روند معدل دانشجویان شاهد در طول پنج سال( 10 ترم تحصیلی) نشان داد که از نظر آماری ارتقاء معناداری یافته است به طوریکه از 68/14 در سال 84 به 44/15 در سال 89 رسیده است. میانگین وانحراف معیار معدل کل دانشجویان غیر شاهد (15/94(2/7 در مقایسه با معدل دانشجویان شاهد 15/20(1/86)مقداری بیشتر بود (p
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانشجویان، علوم پزشکی ، شاهد و ایثارگر، روند ، آموزشی، یزد

عنوان انگلیسی Checking of five-year Process of Educational status Martyr and Veteran Students in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences and Health Services and Comparing it with Non- Martyr University students.
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Given the role of universities in and professional training are needed for the society, the situation of the educational system and awareness of the strengths, weaknesses and shortcomings in the educational process is one of the main goals is to achieve higher goals Islamic Revolution. In this regard, Supreme children of Martyrs and Veterans are Repeater of Holy fighting in stronghold of knowledge which Considering Process of Their Educational status In different periods of time by Entering to universities and Institutions of higher education can Leading to Accurate judgment of scientific progress for these loved ones. Goals and Methods: This study Took place on 959 students from the Veteran and martyr And on 770 Non- Martyr student in Yazd Shahid Sadoughi University of Medical Sciences And in order to Checking of five-year Process of Educational status for Martyr Students(1384-89) Cross-sectional and Comparing it with Non- Martyr University students Which They were matched for gender and field of study. Demographic data and Information of students, Both Sama university system And their student records Were collected and recorded in The questionnaire provided.the Grade Point Average as the outcome variable was considered Which As term to term and Year to year And the beginning of Academic Year 84 Were determine and compare between the two groups. Statistical analysis Student t-test and Repeated ANOVA To analyze and compare the two groups Was used with 95 percent of confidence level. Results: Checking average Process of Students Martyr Showed that During the five years (10 semester) Has Significant Upgrade statistically, As of 68/14 in 84 Has reached To 44/15 in 89 years. The average and standard deviation on Overall educational average of Non- Martyr students 15/94(2/7) In comparison with average of Martyr students15/20(1/86) was Amount more (p
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد حسن لطفی | mohamad hasan lotfi
اپیدمیولوژیست ودانشیار گروه آمار و اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران

جواد وطنی ستوده | javad vatani sotoude
دبیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران

محمد رضا حیدری | mohamad reza heydari
کارشناس آموزش معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-587-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/215/article-215-315503.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات