این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۲، شماره ۱۲۴، صفحات ۵۲-۷۴
عنوان فارسی
طراحی الگوی اثرگذاری برند بر وفاداری مصرف کننده
چکیده فارسی مقاله
امروزه، هویت برند، همانند سرمایه، برای سازمان و محصولات آن ارزشآفرینی میکند از این رو ارتقاء برند در بسیاری از موارد بهعنوان مبنای تعیین استراتژی بدل شده است. از نظر مصرف کننده، برند، معرف پایه و اساس یک انتخاب مطمئن و مطلوب است لذا مدیریت مناسب برند در رسیدن به اهدافی چون وفاداری مشتریان، مشتریمداری و سوددهی، نیز، بسیار مؤثر است. پژوهش حاضر با هدف تبیین الگوی اثرگذاری برند بر وفاداری مصرفکننده در فروشگاههای مواد غذایی استان خوزستان اجرا شده است. رویکرد این تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی میباشد. در بخش کیفی به منظور کشف تجربه زیسته مشارکتکنندگان از پدیدارشناسی هرمنوتیک استفاده شد.، دادهها شامل 20 مصاحبه از 20 نفر خبره که به روش هدفمند انتخاب شده بودند، با روشهای کدگذاری باز، محوری و انتخابی با استفاده از رویکرد گراندد تئوری تحلیل شده است، سپس به کمک تکنیک تاپسیس به رتبهبندی عوامل اثرگذار برند بر وفاداری مصرفکننده پرداختهایم. در مجموع دوازده مقوله اصلی به ترتیب اعتماد، تصویر برند، اعتبار برند، دانش برند، ارزش برند، مسئولیت برند، آگاهی برند، پاداش برند، نوآوری، بازاریابی، وفاداری مشتری و رضایت مشتری و 27 مقوله فرعی و 71 کد مشترک به دست آمدند. با توجه به نتایج به دست آمده شاخصههای الگوی اثرگذاری برند بر وفاداری مصرفکننده در فروشگاههای منتخب مواد غذایی در استان خوزستان، میتوان گفت دوازده شاخص اعتماد، تصویر برند، اعتبار برند، دانش برند، ارزش برند، مسئولیت برند، آگاهی برند، پاداش برند، نوآوری، بازاریابی، وفاداری مشتری و رضایت مشتری از شاخصهای اصلی اثرگذاری برند بر وفاداری مصرفکننده در فروشگاههای منتخب مواد غذایی در استان خوزستان میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگو / برند / وفاداری مصرفکننده / داده بنیاد / تاپسیس،
عنوان انگلیسی
Designing a Brand Effectiveness Pattern on Consumer Loyalty
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective: In today’s business world, companies are not only striving to compete for market share of products and services, but also making significant efforts to create alignment of customer perceptions with their own. With increased customer loyalty, market share and profitability of economic entities grow. Brand loyalty can be fostered through a set of behaviors referred to as customer engagement. Successful corporate brands are built by companies that establish valuable positive communications with their customers, hence this research aims to design a model for the effectiveness of brand on consumer loyalty. Methodology: This research adopts a mixed-method exploratory approach. In the qualitative phase, phenomenological hermeneutics was used to reveal participants’ lived experiences. The data consisted of 20 interviews with purposively selected experts. In the qualitative analysis, coding techniques such as open, axial, and selective coding were employed within a grounded theory framework. Following this, the TOPSIS technique was utilized to prioritize the factors influencing brand effectiveness on consumer loyalty. Findings: After conducting the interviews and analyzing them, the interview transcripts were systematically examined to identify the main factors. In the first step, statements, dimensions, and characteristics were extracted from the interview transcripts (common codes). In the next stage, the data were analyzed at the level of sentences and phrases to uncover concepts. In the third stage, the final themes resulting from the categorization of common concepts were extracted. Coding was done directly from the participants’ interview transcripts, and data analysis was conducted meticulously to achieve logical saturation. Conclusion: Based on the results obtained in response to the first question regarding the indicators of the brand effectiveness pattern on consumer loyalty in selected grocery stores in Khuzestan province, 12 main indicators were identified. In response to the second question regarding the components of the brand effectiveness pattern on consumer loyalty in selected grocery stores in Khuzestan province, 27 main components were identified. In response to the third question regarding the dimensions of the brand effectiveness pattern on consumer loyalty in selected grocery stores in Khuzestan province, 71 dimensions were identified. The research results indicate that trust, brand image, brand credibility, brand knowledge, brand value, brand responsibility, brand awareness, brand rewards, innovation, and marketing ultimately influence customer loyalty and satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الگو / برند / وفاداری مصرفکننده / داده بنیاد / تاپسیس
نویسندگان مقاله
فریدون امیدی |
گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
ندا مرزوق پور |
گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_708726_53ed5f093fa363803feb8e4e36f2683a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات