این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۰، شماره ۷۴، صفحات ۹-۴۱
عنوان فارسی
بومی سازی مدل تعالی EFQM در رسانه ملی
چکیده فارسی مقاله
هدف مقاله حاضر، بازنویسی مدل تعالی سازمانی بنیاد اروپایی کیفیت در رسانه ملی است. مبنای پژوهش با استفاده از روش دلفی یا نظرخواهی از خبرگان انجام شده است به طوری که در مرحله اول، میزان مقبولیت عناصر برخی از مدلهای تعالی سازمانی برای ارزیابی عملکرد رسانه ملی از نظر خبرگان بررسی شده و در مرحله بعد، نکات راهنمای مختص ارزیابی عملکرد حوزههای تولید و پخش صداوسیما تدوین شده و پس از تأیید خبرگان، مدل تعالی بومی رسانه ملی به دست آمده است.برخی نتایج پژوهش عبارتند از: ارزشهای محوری مدل EFQM فراگیرتر از ارزشهای محوری فعالیت سازمان صداوسیما در حال حاضر است؛ از نظر مدیران رسانه ملی تکریم کارکنان پراهمیتترین ارزش و توسعه شراکتها کم اهمیتترین ارزش سازمانی است و معیارهای رهبری مهمترین معیار برای تعالی سازمانی رسانه ملی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Domestication of European Foundation for Quality Management Model (EFQM) for National Media
چکیده انگلیسی مقاله
The present paper is a rework of EFQM and its application to National Media (IRIB). Delphi method, i.e. asking elites’ viewpoints, forms the basis of this research. First, the level of acceptability of certain factors of EFQM for National Media Performance Assessment are examined, and then, a guideline for Performance assessment of IRIB’s different production and broadcasting divisions is developed and finally, a domesticated model for National Media is proposed. Some of the research findings are: key values of EFQM are currently more conclusive that IRIB key values; in the view of IRIB managers, respecting staff is the most significant organizational value, expansion of partnerships is the least important organizational value, and the Leader’s criteria are the most important pillars for the organizational improvement of National Media.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ملوک عباسی |
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، پژوهشگر سازمان صداوسیما
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23478_4f29378d3bdc998251cf4bcad532a355.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-315601.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات