این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۰، شماره ۷۴، صفحات ۴۳-۶۹
عنوان فارسی
نقش توسعه منابع انسانی در شهرت رسانهای و خلق سرمایه شهرتی
چکیده فارسی مقاله
امروزه رسانهها تلاش میکنند تا در فضای رقابتی (رقابت رسانهای) سهم مخاطب (سهم بازار) بیشتری را به خود جلب کنند. این امر ممکن نیست مگر اینکه در جامعه، نقش فعال و متمایزی را بر عهده گیرند. آنچه میتواند رسانهها را در فضای رقابتی متمایز سازد، شهرت آنهاست. شهرت رسانهها را چگونگی تعامل آنها با مخاطبان و همچنین فعالیتهایشان در زمینههای مختلف ازجمله محتوای تولیدات تعیین میکند. متغیرهای متعددی بر شهرت رسانهای اثرگذارند و موجب میشوند تا در بازار اطلاعات، رسانهای خاص در ذهن مخاطبان بنشیند. اما مهمترین متغیر در این بین که منبع مزیت رقابتی نیز محسوب میشود، نیروی انسانی رسانه است. نتایج و ستادههای قابلیتها، تواناییها، مهارتها و دانش نیروی انسانی در بازار اطلاعات انتشار مییابد و موجب میشود که رسانه به شهرت دست یابد. در مقاله حاضر، ابعاد شهرت رسانهای به همراه و نقش توسعه منابع انسانی به عنوان مهمترین عامل تأثیرگذار مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شهرت رسانهای، توسعه منابع انسانی، سرمایه شهرتی، کیفیت خبری،
عنوان انگلیسی
The Role of Human Resources in Media Reputation and Creating Reputational Capital
چکیده انگلیسی مقاله
In today’s competitive environment, media try to attract more audience share from market. This is not possible unless media undertake a more active and distinctive role in the society. Reputation is a value distinguishing media in the increasing competitive atmosphere. Media reputation is determined by the way they interact with their audience as well as their activities in different fields, content in particular. Various variables affect media reputation and bring about audience’s preference of a certain media over others. However, the most important variable deemed as an important competitive advantage is media human resources. The results and implications of capabilities, capacities, skills and human resources’ knowledge is disseminated in information market and brings about the reputation of media. The present article examines all dimensions of media reputation along with the role of human resources development as the most influential factor.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
طاهر روشندل اربطانی | roshandel arbatani
دکترای مدیریت، دانشیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سیدرضا سید جوادین | seyed reza
دکترای مدیریت، استاد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
اسماعیل سعدی پور |
دکترای روان شناسی، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
سیدمهدی شریفی | seyed mehdi
دکترای مدیریت، استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23484_d731f29a5eff5d981a0b5ed09b786ab1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-315602.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات