این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۰، شماره ۷۴، صفحات ۱۰۱-۱۲۰
عنوان فارسی
بررسی رابطه مصرف رسانه و سبک زندگی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله چگونگی ارتباط بین استفاده از وسایل ارتباط جمعی و سبک زندگی بررسی و تحلیل شده است. روش پژوهش پیمایشی و جامعه آماری کلیه دانشجویان از تمامی رشتههای تحصیلی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 91 ـ1390 بوده که از این میان نمونهای به حجم 138نفر انتخاب شده است. یافتهها نشان میدهد، رابطه مصرف رسانههای چاپی با ابعاد مصرف فرهنگی، رفتارهای انحرافی، رفتار سیاسی و دینداری معنادار است. همچنین نتایج نشان میدهد که ارتباط مصرف رسانههای چاپی با ابعاد سبک زندگی به غیر از رفتارهای انحرافی همبستگی مثبت دارد. همچنین رابطه مصرف رسانههای الکترونیک با ابعاد سبک زندگی معنادار و مثبت (به جز بعد رفتارهای انحرافی) است. رابطه مصرف رسانههای دیجیتال با ابعاد مصرف فرهنگی و رفتار سیاسی معنادار است. از سوی دیگر، ارتباط مصرف رسانههای دیجیتال با بعد دینداری همبستگی منفی ولی با ابعاد دیگر سبک زندگی همبستگی مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Examining Relationship between Media Consumption and Lifestyle A case study of Isfahan University students
چکیده انگلیسی مقاله
This paper addresses the way mass media interacts with individuals’ lifestyle in the society. It is based on a survey of Isfahan University students in the academic year of 1390-91 (Iranian Calendar) with a sample of 138 individuals. The findings show that there is a significant relationship between press media consumption and cultural consumption and immoral behaviors as well as political and religious aspects of individuals’ personality. Furthermore, there is a positive relationship between electronic media consumption and individuals’ lifestyle (except for immoral behaviors). The relationship between digital media consumption and cultural, political aspects of individuals’ lifestyle is 95% significant. There is a negative relationship between digital media consumption and the religious dimension of “solidarity”; however, this relationship with respect to other aspects of solidarity lifestyle is positive. Keywords: Cultural Consumption, Body Management, Political Behavior, Immoral Behavior, Piety, Press Media, Electronic Media, Digital Media
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدجواد امام جمعه زاده | seyed javad
دکترای علوم سیاسی، دانشیار دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
زهره مرندی |
دانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
محمود رضا رهبرقاضی | mahmood reza
دانشجوی دکترای علوم سیاسی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
لیلا سعیدی ابواسحقی |
دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23516_b43267b431325a3196fb46253981d383.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-315604.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات